Driver for TCB8000C Color LCD av topwaydisplay

M

m_b_mofidi

Guest
dette er et program for mega16 med 16MHz krystall med codevision for TCB8000C driver kortet av en 3.5 "farge LCD.In toppen av filen TCB8000C.c jeg nevnt brukes nåler.
Jeg u har spørsmål eller kan være problemet,
bør du ikke være gjerne mail til meg.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Du kan finne informasjon om dette produktet i www.topwaydisplay.com

Det er noen på seeedstudio.com
Sjekk her: http://www.seeedstudio.com/depot/super-320240-graphic-lcd-w-touch-screen-and-hw-accel-p-147.html

Hei alle
Jeg vil vise noen bilder på denne LCD.så jeg trenger en programvare for å konvertere bilder til 16-bits kode.Er det noen som kan hjelpe meg?

er bildet i punktgrafikkbilde form? Hva er format for bildet?
hvis det er punktgrafikkbilde deretter bare søk på "last bitmap" i Google finner du mange things.then kan du lese data.I foreslår bruk bit punktgrafikkbilde så du har litt for color.I har et program for lasting et punktgrafikkbilde & satt pallete.instead av fname [], fname1 [] bruke filnavnet. (jeg bruker en VESA_VGA for kjøring grafisk modus
og dette programmet for PC)
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Dear all,

Jeg arbeider i et prosjekt ved hjelp av TCB8000C LCD kontrolleren ..
Jeg kobler LCD til MCU via seriell port. Jeg fulgte initialisering sekvens i programmet notater og jeg prøvde å tegne en linje på det, men til nå LCD ikke vise noen ting.

Jeg prøvde å lese registrerer av LCD til å sjekke om den fungerer eller ikke, og jeg klarer å lese tilbakestille verdien av registrerer riktig ..

Jeg vet ikke hvorfor det ikke viser noen ting på skjermen.

Forbindelsene mellom LCD og MCU er:
TxD, RxD, VCC, GroundSå hvis noen kunne hjelpe meg.

Takker for hjelpen
Takk
Hilsen
Mahmoud

hei til alle
ett dont har seriell port utvalg tcb8000?

med vennlig hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back