Dummy transistorer forbindelse

E

elbadry

Guest
Kjære alle,

I TSMC 0.18u prosessen, hvordan kobler jeg dummy transistorene 'portene til vdd eller JORD?

Er direkte tilkobling gjennomførbart?(Jeg tror det ville være et ESD problem her)

Når det gjelder myke rykk, hvordan kan de være gjennomført?hva er begrensningene / design hensynet til dem?Takk ...

For PMOS, Short alle terminaler og koble til VDD

Fpr NMOs, Short alle terminaler og koble til GND

Vijay

som av normale ckts vijay.kumarreddy er riktig, men noen spesielle ckts legge til et ord i skjematisk designeren også kunne hjelpe u

Er du snakker kjernen celle eller IO celle?
kobles direkte til VDD / GND i kjernen celler.
float the dummy transitor i IO celle.

Hei tiger,
Jeg gjorde ikke få poeng, hvorfor du bedt om å flyte dummy i Io celler.Hvis du tenker på esd så alle den wont gi problem høyre.fordi kilden og renne av dummy vil bli banen for ESD nåværende og poly vil ikke bli berørt.Hvis det er noen andre spørsmål kan du gi meg beskjed.
Takk & hilsen
Shiva.

koble kilde drain og gate av dummy NMOs trasistor til VSS og pmos til vdd henholdsvis.

alle tre terminaler av en transistor må være kortsluttet til en node.

håper dette klargjør litt

for PMOS transistor koble porten til VDD og NMOs transistor, kobler porten til GND

Hei papertiger,

Ur ikke anta å forlate ethvert apparat flytende, selv sine dummy, hvis dens floatinf det vil fungerer som en antenne og samler restriksjoner i nærheten av surrondigs, og u kan ikke predect tilstanden i drift conditoin av den aktuelle MOS på Silicon, vi har møtt dette praktisk

Vijay

Såvidt min erfaring går i ICs bør ikke koble PMOS og NMOs portene til rekvisita direkte.Det må være en myk trekke opp gjennom motstand.Dette er på grunn av ESD problemer.I dont nøyaktig vet årsaken bak dette.Jeg antar en lav pass filter effekt.

Som Vijay med rette påpekt, ingen transistor gate må overlates flytende.Avløpet / kilde kan være flytende eller kobles direkte til forsyning / bakken, men gate spenningen må være definert.

Vi kan se på utformingen av pcell ---- rfnmos og rfpmos fra TSMC, den bare utvidet DIFF IMP-området og lagt til to poly skinner rundt MOS-enhet, uten å koble Dummy poly med andre ledninger.

elbadry skrev:

Kjære alle,I TSMC 0.18u prosessen, hvordan kobler jeg dummy transistorene 'portene til vdd eller JORD?Er direkte tilkobling gjennomførbart?
(Jeg tror det ville være et ESD problem her)Når det gjelder myke rykk, hvordan kan de være gjennomført?
hva er begrensningene / design hensynet til dem?Takk ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back