dyktighet script for telling NMOS i en layout

A

aannam

Guest
Hei alle,

Jeg har akkurat begynt å lære ferdigheter skripting.Jeg ønsker å finne antall NMOS og PMOS i en layout som bruker skripting.Kan noen hjelpe meg å bli kvitt dette problemet ?????

Hei alle,

Jeg har funnet veien for å telle antall nmos og pmos i en layout når den ikke har flatet.Men jeg vil vite prosedyren for samme når oppsettet er flatet.Siden min layout er flatet jeg ikke kunne diskriminere lag og jeg kan ikke finne forekomster.Behage hjelpe meg å finne løsninger for at

Så langt jeg har kunnskap, kan vi ikke fastslå transistorer fra layout.Du kan pakke ut all info om
Antall Transistor & hver Transistor størrelser fra en GDS fil.Andre kan si sine meninger ..Jeg prøvde å måle bestemt Transistor size &
Antall fingrene fra layout, kunne jeg ikke lykkes i det ..

aannam wrote:

Hei alle,

Jeg har funnet veien for å telle antall nmos og pmos i en layout når den ikke har flatet.
Men jeg vil vite prosedyren for samme når oppsettet er flatet.
Siden min layout er flatet jeg ikke kunne diskriminere lag og jeg kan ikke finne forekomster.
Behage hjelpe meg å finne løsninger for at

Hei alle,

Jeg fikk manuset på spørsmålet som jeg stilte i dette forumet.Her er det.Hvis du finner en annen måte å gjøre det samme må du svare på dette forumetclv = dbOpenCellViewByType ( "Training" "ORmod" "layout" "" "r")
seier = geGetCellViewWindow (clv)
p = outfile ( "/ home/ams_trng6/skill/r.out" "w")
surmule = leLayerAnd (clv listen ( "PO" "tegning") venteliste ( "OD" "tegning") venteliste ( "M1" "tegning"))
erklærer (pmos [lengde (surmule ~> bBox)])
erklærer (v [lengde (surmule ~> bBox)])
b = 0
foreach (en geip ~> bBox
v = a
b = b
1)
for (i 0 lengde (surmule ~> bBox) -1
pmos = cadadr (v )-cadar (v )
)
for (c 0 lengde (surmule ~> bBox) / 2-1
fprintf (p "The pmos% d bredden er% L \ n" c
1 pmos [2 * c 1])