E Plane Cross-Pol, E Plane Co-Pol, H Plane Cross-Pol?

S

sanders

Guest
Jeg finner noen papirer med "E Plane Cross-Pol, E Plane Co-Pol, H Plane Cross-Pol og H Plane Co-Pol" for å representere stråling mønstre eller gevinst? Så hvordan du definerer dem? Hva er forholdet mellom dem og E feltet / H feltet?

Kjære Sanders, er dette noe jeg er ganske kjent med ... Tenk på en AUT (f.eks patch antenne) i et ekkofritt rom på et turn-bord, og alltid huske: E-plane av AUT er dens planet parallelt med retningen av sin strøm. Med dette i tankene, er denne antennen orientering senere plassert parallelt med rotasjon av din tur-tabellen. Nå vil alle målinger være i E-planet. For å få H-plan, naturligvis, det er ortogonale til E-planet. E-plane Co-pol og E-plane Cross-pol er AUT E-flyet Co-og Cross-polarisering mønstre henholdsvis (med hensyn til orienteringen av din referanse antenne og tilhørende strømmen også). Co-og Cross-pols igjen ortogonale til hverandre. Gain mønstre er ment å være av samme form som stråling mønstre, derav, det er hvorfor noen mennesker bruker denne formen for tolkningen (dvs. når sammenlignet med tradisjonelle E-theta eller E-phi). Og også, noen mennesker bruker E-co/H-co fordi det er mye enklere å bruke på antenner som stråler i en retning (for eksempel flekker) nå, ovenfra, dens forhold til E-eller H-felt er ganske rett- frem til å visualisere. Håper dette hjelper, Dave

Hei Dave, Hva med forholdet mellom E-co, E-kryss med E-theta og E-phi? Kan jeg kjenner retning av strømmen for microstrip patch antenne (enkle kvadratiske patch)? TQ!

hallo Dave, vil jeg også gjerne vite hvordan å designe platespilleren (som du nevnte tidligere) for å ta stråling mønsteret? alle bout utforming, motoren, programvaren som brukes til å interface den med PC til å ta mønster og så on.hope du kan svare meg ASAP. virkelig trenger info raskt. takk på forhånd hensyn Deena

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back