Effekt av innspill CM spenning på Differential Pair

J

jwcc

Guest
Hei Jeg har et spørsmål angående innspill vanlig modus spenning på gevinst på en enkel differensial forsterker med en hale gjeldende kilde. Fra hva jeg har lest så langt, er differensial Gm av kretsen en funksjon av (W / L) av input transistor og halen strøm. Denne ligningen innebærer at hvis jeg skal øke felles modus innspill nivå, ville differensial få forbli den samme, forutsatt at jeg holder alt i metning. Er dette riktig? Hvis jeg øker felles modus innspill nivå, vil Vgs øke, riktig? Betyr at ikke øke gm av input transistor? Dersom gm av input transistor paret øker .... ikke som øker gevinsten av kretsen? Hvorfor øker innspill vanlig modus spenning ikke ha samme effekt som å øke (W / L) av innspill paret?

Betrakt den enkle forutsetning at Av = gm * RDS, gm = 2Id/Vov, ro = 1 / (lambda * Id), så Av = 2 / (lambda * Vov). Fra dette kan vi se at gevinsten er bestemt ikke av Id, men Vov. Vov endret med W / L.

Først er Gm av kretsen en funksjon av (W / L) av input transistor og halen strøm. Korrekt, forutsatt at transistor bias forholdene er konstante. dvs. er din overdrive verdien konstant. kan du referere grafen i Razavi lærebok. For det andre er også riktig. Fordi hvis du øke vanlige modus innspill nivå, er det ikke nødvendig å endre i differensial gevinst. differensial gevinst er gevinsten vi får når en liten excitation gitt ved inngang. vanlig modus spenningen er den vanligste spenning på to innganger. begge er forskjellige og uavhengige. tredje er poenget ditt riktig. men når u øke Vgs, Vds også endringer og det kompenserer økningen i Vgs til mainitain den konstante strømmen i den aktuelle ligningen. Men increse i (W / L) er uavhengig av andre parameter, og så gm øker. håper jeg ryddet ur tvil.

Takk for svar. Jeg tror jeg forstår hva som skjer nå. Jeg tenkte at å øke den felles modus på inngangen vil direkte øke Vgs ... som ikke er sant fordi input parene opptre som kilde tilhengere og Vgs vil forbli relativt konstant.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back