Effekten av tre metaller med samme ark motstand i en krets

N

news

Guest
BenQ zaprezentował nowy model projektora MP575, przeznaczonego dla odbiorców z sektora edukacji, małych i średnich firm oraz użytkowników domowych. Dzięki zastosowaniu technologii BrilliantColor i parametrów - kontrast 2600:1, jasności 3000 ANSI lumenów, projektor sprawdzi się w różnych pomieszczeniach i salach.

Read more...

I prosjektet er jeg gjennomføre, M1, M2 og M3 har samme ark resistance.That betyr at alle de tre metallene har samme resistance.Then hvor er spørsmålet om M3 å ha minst motstand og M1 ha maksimal motstand? Hvilken effekt vil dette ha på tilbudssiden? Dette er en analog prosjekt.

vennligst post kretsen din .... ideen om at du er posing er ikke klart ....

Arket motstand Verdiene er gitt i PDK. Dette skal følges for alle ckts. Jeg bare lurer fordi normalt trenden er M3 wil ha den minste motstands vei i forhold til M1.So vi bruker M3for Strøm routings.and M1 for interne routings.Now er M3and M1 har samme ark motstand og samme thickness.Doesn 't som bety at de er Havin samme motstand?? Hvordan wil denne effekten strømforsyningen? Hvorfor er PDK si at M3, M2 og M1 har samme tykkelse og samme ark motstand?

Ark motstand måles i ohm / (square avstand), og gjelder for to-dimensjonale systemer hvor den tynne filmen anses å være en todimensjonal enhet iethickness er svært lav og dermed neglisjert. Det tilsvarer resistivitet som brukes i tre-dimensjonale systemer. slik at tykkelsen på M1 og M3 ikke kommer inn i bildet her .... det er bare lengden og bredden .... Jeg tror det må være en forskjell i de to størrelser ... sjekk på det ....

I dette prosjektet har vi minimum bredde M1 = M2 = M3. Også, er ikke lengden en routing parameter? Dessuten er motstanden fra M3 <M2 fordi arket motstand av M3 <M2? Jeg mener i en generell prosess, kan to forskjellige metaller har samme ark motstand? hvis begge har samme ark motstand, og hvis jeg følger en minum bredde av metallet wont motstanden være den samme? Så hvordan kan jeg kalle dem som M1 og M2 som egne navn?

ark motstand av et materiale er gitt ved ρ / t der ρ er resistivitet og t er tykkelsen ... siden du sier M3 og M2 trenger ikke ha samme motstand bare fordi de har de samme ark motstand .... deres ρ verdien kan endres ved doping og t-verdi endres ved fabrikasjon .....

Hei, Sannsynligvis jeg skal lage spørsmålet klarere ... Jeg jobber på en analog prosjekt (single poly - 3 metall) og er involvert i på øverste nivå integrasjon av hele chip. Foreløpig er jeg legge ut strømnettet for brikken. Som sett i bildet gitt, MET1, MET2 & MET3 har samme tykkelse dvs. 0.6550um. Arket motstand verdiene er også de samme, Minimum = 50, Nominell = 60, Maks = 70 Mohm / torget. Siden arket motstand er den samme for alle tre metaller, betyr dette at motstanden i alle 3 metaller er også det samme per kvadratmeter (for samme L & W)? Og dermed alle 3 metaller er det samme? R = R (L / W) Vanligvis når vi gjør strømmen planlegging for en bestemt teknologi (f.eks enkelt poly - 6 metall), arket motstand for de metallene er ulike dvs. Metal1 vil være mest resistive & Metal6 vil være minst resistive. Derfor bruker vi Metal5 & Metal6 for makt planlegging slik at det er en jevn fordeling av makt / GND hele chip dvs IR dråpe er redusert. Derfor seks metaller er forskjellige og ikke det samme. I mitt tilfelle, hvis alle tre metaller er det samme så ville det gjøre en forskjell med det metall jeg bruke for å opprette strømnettet?

mer enn ett metall kan ha samme ark motstand. Det avhenger av materialet som brukes for Metalliseringen. Siden signalene kobler transistorer, er det foretrukket å bruke den nedre metaller for signal routing, slik at du får minimum antall vias i signalveien.

Ya ... de må være den samme hvis du vurdere motstanden per kvadratmeter av det .... men om makt ruting så langt som høres mer areal blir brukt ... Jeg er ikke så sterk i dette, men bare vet hva som er hva perspektiv .... forskjellige metaller kan ha samme ark motstand bare dersom tykkelsen er forskjellig eller deres resistivitet er samme ... jeg tror ikke det er metaller med samme resistivitet men kanskje nære seg ....

som er nytt for meg. det er vanligvis metal3 som har minst motstand og vanligvis den bredeste siden det er normalt koblet til pad.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back