V
vinodquilon
Guest
Kan noen foreslå noen effektiv audio matet-back mekanisme via telefonlinje, slik at ringer personen kan høre lyd pip, der han kan kontrollere statusen til fjernstyrte enheten (teleremote kontroll). Jeg har prøvd to kretser (se to vedlagte filer) Men kan ikke høre noen lyder på eksterne ringer slutt. Jeg har prøvd alle frekvenser i området 300-650Hz ved å variere POT i 555 astable audio piper generator. Men ingen resultat. Jeg har valgt dette området som i denne serien er det ingen mulighet for noen DTMF toner. Dermed audio frekvens riktig matet-back til telefonlinjen uten å oppdages av DTMF IC. Audio pip stafett slås bare på når off-hook stafetten få aktivert. Jeg vet at i vanlig telefonlinje vår vokal lyd fanges opp av Mic, som igjen omdannes til AF elektriske signaler. For å sjekke videre matet-back mekanisme (og å imitere i prosjektet mitt), åpnet jeg telefonapparat. Men ingenting kan finne ut på en liten, men komplekse kretskort inne i telefonapparatet. Er det noen som kjenner noen kretser (som bør være gjennomførbar)?? [Jeg si unnskyld TIL ALLE medlemmer for innlegging tråder på samme emne BASERT PÅ TELEFON] javascript: uttrykksikon (': cry:')