Effektiv telefon audio (300-650Hz) fedback mekanisme!

V

vinodquilon

Guest
Kan noen foreslå noen effektiv audio matet-back mekanisme via telefonlinje, slik at ringer personen kan høre lyd pip, der han kan kontrollere statusen til fjernstyrte enheten (teleremote kontroll). Jeg har prøvd to kretser (se to vedlagte filer) Men kan ikke høre noen lyder på eksterne ringer slutt. Jeg har prøvd alle frekvenser i området 300-650Hz ved å variere POT i 555 astable audio piper generator. Men ingen resultat. Jeg har valgt dette området som i denne serien er det ingen mulighet for noen DTMF toner. Dermed audio frekvens riktig matet-back til telefonlinjen uten å oppdages av DTMF IC. Audio pip stafett slås bare på når off-hook stafetten få aktivert. Jeg vet at i vanlig telefonlinje vår vokal lyd fanges opp av Mic, som igjen omdannes til AF elektriske signaler. For å sjekke videre matet-back mekanisme (og å imitere i prosjektet mitt), åpnet jeg telefonapparat. Men ingenting kan finne ut på en liten, men komplekse kretskort inne i telefonapparatet. Er det noen som kjenner noen kretser (som bør være gjennomførbar)?? [Jeg si unnskyld TIL ALLE medlemmer for innlegging tråder på samme emne BASERT PÅ TELEFON] javascript: uttrykksikon (': cry:')

Fôring tonene gjennom 10K serie motstand til en 600 ohm linje ikke resulterer i et svært høyt lydnivå ... Jeg forstår ikke de hensyn om mulig DTMF forstyrrelser. Som "D" tydeliggjør, en enkelt tone ikke vil aldri bli forstått som en summetone.

[Quote = fvm] Feeding tonene gjennom 10K serie motstand til en 600 ohm linje ikke resulterer i et svært høyt lydnivå ... [/Quote] jeg direkte lei uten 10 k (som pip fôret kun etter off-krok), men ingenting fungerer. Jeg glemte å si, jeg fôring kvadrat pulser av audio frekvens. Jeg tror alle disse problemene kan løses ved å bruke RC eller Wein bro oscillator på audio frekvens. Dermed erstatte kvadrat pulser med sinus bølger. 10k vil bli erstattet med 470 ohm ved kopling banen. Hva med prediksjon min??

Hvis oscillator fungerer og releer lukket, er det umulig at du ikke hører det. Square wave ville ha enda en høyere subjektiv lydstyrken på grunn av harmoniske. Det må være en annen, svært grunnleggende problem. PS: Jeg ser, at kretsen vist ovenfor aldri går off-krok, fordi DC stien er blokkert av kondensatoren C4. Det er merkelig, presenterte du en operativ linje grensesnitt i en tidligere tråder.

PS: Jeg ser, at kretsen vist ovenfor aldri går off-krok, fordi DC stien er blokkert av kondensatoren C4. Det er merkelig, presenterte du en operativ linje grensesnitt i en tidligere tråder. [/Quote] Ya, kretsen ikke går til off-kroken. Men jeg bruker OEP1200 01:01 TRANSFORMER. Det er en spesifikasjon i databladet som "Ikke passere DC strøm gjennom viklingene". I det tidligere en parallell motstand tvers kondensator ville tillate DC flyt. Hva er løsningen?? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 26 minutter: [/color] [/size] PS: Jeg ser at kretsen vist ovenfor aldri går off-krok, fordi DC stien er blokkert av kondensatoren C4. Det er merkelig, presenterte du en operativ linje grensesnitt i en tidligere tråder. [/Quote] Se filen fedback2 (11). Pdf I så vil jeg koble releet slutten av R6 og koble den på Ring pilen slutten. Dermed transformator nedre enden kobles direkte til stafett og en R6 knutepunkt. På den måten R6 motstand vil sløyfe linjen (når rele slås på), og kapasitivt isolere transformatoren. Nå eksisterer det en DC belastning å sløyfe linjen. Betyr det fungerer?? Takk til rogs.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back