effektive dielektrisk konstant simulering i HFSS?

J

jadanz

Guest
Hei!

Er noen mulig måte å vise den effektive dielektrisk konstant (εeff) i HFSS?

takk ~

Hvis du gjør noe arbeid på metamaterial hjelp HFSS, ikke du får den effektive dielektrisk konstant direkte.εeff kan bestemmes fra overføring koeffisient som trenger henting prosedyre og er ikke enkel.

thx u ~ peiding76

men jeg vil bare simulere en enkel overføring linje, ikke metamaterial type

Kan jeg bare få det?

Jeg vet ikke om dette tilfellet, men jeg tror det skal være den samme som Metamaterial i HFSS simulering.

En enkel måte å få det er å simulere overføring linjestruktur i HFSS (større enn 1 bølgelengde) på frekvens interessert.Så kan du observere overflaten gjeldende fordeling.Du vil tydelig se de to nuller av en bølgelengde.Du kan måle dens dimensjon.Det vil være bølgelengde i dilectric rg.deretter bruke forholdet mellom rg = r0/sqrt (effitive relative dilectric konstant), vil du få effektive relative dilectric konstant roughly.where R0 er bølgelengden i luft.

for enkle enhetlig struktur, kan du bruke APPCAD å direkte få det.

Det er en metode for å finne Z0 (impedans) og impedansen alltid knyttet til effektiv dielektrisk konstant så finn Z0 nad se etter likninger og eff..dilelectric konstant

En enkel måte å beregne effektive dielektrisk konstant for en overføring linje er å bruke pakket phse av S21.Fasen av S21 er elektriske lengden overføringen linje i graden.Så kan du plotte effektive dielektrisk konstant kontra frekvenser ved å legge et uttrykk for output variable som vist nedenfor.

θ = (2 * pi / λ) * L hvor L = fysisk lengde overføring linje, θ = pakket fase av S21.
= (2 * pi * √ (er_eff) / λ0) * L

Er_eff = (θ * c / (2 * pi * f * L)) ^ 2;

Egentlig er uttrykket for den effektive dielectric consatnt mer kompleks, men for generelle overføringslinjer som microstrip linjer og CPWs, kan du bruke denne uttrykke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back