Elektromagnetiske bølger i metall

M

mehboob_iiui

Guest
HI, vanlig når jeg leser om reise em bølger i en kabel, antar jeg det reiser i form av strøm, er jeg rett ..

kan også elektriske og magnetisk felt ikke reise inni kabelen som det gjør gjennom luften,

eller viceversa strøm gjennom vakuum istedenfor em felt

Ved høyere frekvenser EM Wave reisr på overflaten av elektroden (metall).
Fordi det er mindre motstand.

I den virkelige verden alle ledere har en liten motstand, så hvis det er en
Nåværende det må være en Voltage!V = IxR

Forståelse av en aktuell du glipp av mange detaljer, minst feltet distribusjon, men kanskje det er ikke det du bryr deg, så du er ok.

Hei fyrene,

Rf er ikke min sterke suite men dette er hvordan antennen fungerer både for kringkasting og motta er det ikke?

hilsen

dfullmer

Egentlig EM feltet er i media mellom indre og ytre dirigent dirigent i kabelen.Det er EM-feltet som er bærer av energi.Det er ingen EM-feltet inne dirigent.

Hvis mediet mellom to lederne er vakuum, vil EM feltet fremdeles eksisterer.

Jeg er ikke sikker på hva spørsmålet ditt er.

når vi snakker om ledninger, anser vi at signalet renn som variasjoner i spenning, jeg ønsket å vite om, dagens renn i en koaksialkabel eller ikke.

Brønnen der nei nåværende involvert i em bølge propagation.energy renn her i form av elektriske n magnetiske felt som reiser orthogonally.

nijirazdan skrev:

Brønnen der nei nåværende involvert i em bølge propagation.energy renn her i form av elektriske n magnetiske felt som reiser orthogonally.

hei alle
pls forklare meg wat er spenning i praktiske ord
ikke liker det er mengden av arbeid utført i å bringe en UPC fra uendelig .....

Brønnen formering av em bølger gjennom metallet cretainly ikke ønskelig hvis den skal bli sett aa forplantning medium spiller hud effekt kaos.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back