EM simulator for foldet antenne

S

sbhalerao

Guest
Hei til alle,
Jeg vil vite noe som ville være den beste EM simulator for mine behov:
1.Jeg ønsker å lage en foldet antenne på 2,45 GHz ..Størrelse er en stor begrensning!Dette vil føre til redusert gevinst på antennen, så det må være en potium offset mellom gevinst og størrelse .....
2.Dette er et forskningsprosjekt, og er ment for det formål å forskning ..Dette er faktisk for en rectenna (rectifier antenne) design som jeg har gjort ..Jeg har ikke sluttført antennen design som ennå og har behov for å simulere det ..Jeg har forsøkt IE3D til nå.Kan du foreslå noe annet??Sonett, HFSS??Kan ADS Momnrtum bli brukt til dette formålet - dette kan være bra som jeg allerede har simulert den tilknyttede rectifier krets i annonser ..(Jeg har lest programmet notat og demonstrasjon fra Agilent site for RFID tag design og Rectenna)
3.En simulator som reduserer Læringskurven er hjertelig velkommen (Gutter, jeg vet dette er nesten clse til umulig !!!!)

Takke dere på forhånd,
Shantanu Bhalerao
Nit Nagpur,
India.

ADS Momentum skal fungere helt fint, men Læringskurven er litt bratt.Gratis SonnetLite (www.sonnetsoftware.com, jeg jobber for sonett) skal også virke OK.Jeg postet en pdf som beskriver hvordan du gjør 2,45 GHz RFID andre steder på EDAboard, hvis du ikke finner det, vil jeg legge det ut igjen.(Det inlcudes en unik bredbånd dipole som bare om å bli publisert på APMC i Kina.) Installer er omtrent 5 minutter, og deretter gjøre Hjelp-> Opplæring og om en time senere vil du bli oppdatert på fremskritt i sonett.Fullversjonen av sonett har også en veldig flott grensesnitt til annonser.Volum meshers, som CST og HFSS er også bra for RFID, men har mye lenger læring kurver og lengre analyse ganger.De er best hvis du har noen ikke-planar aspektet, som buede flater eller ulike objekter i nærheten.

Hei, sbhalerao: IE3D er utmerket for programmer.Hvis du går til IEEE APS, vil du se flere titalls aviser refererer IE3D hvert år.De fleste av de store Wirless selskaper bruker IE3D for oppdateringen og andre planar og 3D antenne simuleringer.IE3D har også innebygd optimizer som lar deg optimalisere antenner input impedances, resonans frekvenser, mønstre 'egenskaper og størrelser.Prøv virtuell opplæring på www.zeland.com.Den viser deg hvor enkelt du kan gjøre antenne simuleringer og optimaliseringer.Hilsen.

sbhalerao wrote:

Hei til alle,

Jeg vil vite noe som ville være den beste EM simulator for mine behov:

1.
Jeg ønsker å lage en foldet antenne på 2,45 GHz ..

2.
.... Kan du foreslå noe annet??
Sonett, HFSS??
Kan @ DS Momnrtum bli brukt til dette formålet - dette kan være bra som jeg allerede har simulert den tilknyttede rectifier krets i @ DS ..
(Jeg har lest programmet notat og demonstrasjon fra @ gilent område for RFID tag design og Rectenna)

ja jeg er enig med Jian ie3d er rimelig nøyaktig for oppdateringen antenner.

Hi sbhalerao:
Jeg er interessant i design 900 meter RFID antenne ved hjelp av annonser, men jeg er nybegynner.Min oppgave er simulere antenne inngang impedans.dette er for forskning!
Men jeg har en del forvirring, fordi antennen dipole, har to input port.Jeg vet ikke hvordan man skal definere port type i annonser fart, bør differensial port eller intern port pluss bakken referanse?Har du en idé?
av RFID er encapsule med PVC, og antennen skal skrive ut på PET (jeg er ikke sikker om dette materiale)

enkelt av antenne bruker Agilent ADS,
første gangs bruk "LineCalc" for å beregne patch size (x, y), neste bruker "Momentum" beregne den

hvis trenger 3D farfield?under Momentum manu "Post-Processing" => Radiation Pattern

Du kan vise det på 2D eller 3D ...

Først, jeg tror denne fyren hadde allerede prøvd IE3D og ble bedt om alternativer.(Jian, kan du lese hans innlegg igjen, og avstå fra annonsering produktet så godt som det kan være).

Andre, hva du sier er at størrelsen er en stor sak.Hvis jeg forstår godt, vil du design rundt boksen og du kanskje trenger litt 3D detaljer også.Hvis det er slik, jeg sterkt anbefaler å forlate mamma solvers eller bruke dem forsiktig i noen innledende punktet og bruke 3D-verktøy som HFSS eller MWS eller Fidelity (eller andre) etterpå for å optimalisere design hvis det er av interesse her.Hvis boksen størrelsen er slik at det kan påvirke stråling mønster og i tilfelle antennen parametere er gode betydning også - Jeg
vil også foreslå at du bruker 3D-verktøyet.
Fra verktøyene du nevnte IE3D synes å være et godt valg, men ADS Momentum er en fantastisk verktøy også.Du kan stole på Momentum resultater selv om det er litt kinkig til riktig oppsett.Hvis du bestemmer deg for å gi en sjanse til Momentum, kan du se alle advarselsmelding som mesteparten av tiden de er meget, meget tilfredsstillende i både tekniske og elektromagnetiske vilkår og kan spare deg for mye ... si nysgjerrig resultater.
Men igjen, mamma (entum) er mamma overveiende planar løsningsvariabel og det er ikke nok for regnskapsføring mange ietms liker boksen kontakter, COAX til xxx overganger osv.
Hvis du oppgir flere detaljer ville det trolig bli enda mer dekkende anbefalinger.

En sak jeg ikke hadde sett i din e-post er det SW kan du i utgangspunktet bruke (har i din bedrift / Uni osv.) Vi kan da ytterligere forbedrer råd.

Hilsen,

Jeg må si at Jian kommentar ovenfor er passende.IE3D er utmerket for bestemte programmet.Hvis sbhalerao er på utkikk etter en P. ATCH antenne design, det ville være bortkastet tid på dette punktet for å prøve å lære annen programvare.

loucy tror jeg du er åpenbart galt.
Hvis noen spør hva som er stille og du sier at det han ber han ikke bør spørre deg vise stor aktelse for personen.
Jeg vet ikke hva gjør du mener at Jian kommentar er ok?
Og jeg er alvorlig om det her.
Vi er ikke her for å dømme eller annonsere, er vi her for å hjelpe når man ber om hjelp eller uttrykke mening når du blir spurt etter, og er i posisjon til.
Enten IE3D er bra eller ikke er IKKE faget.Faglig er at brukeren (sannsynligvis) ønsker (minst) for å bekrefte hans resultater og jeg ser ikke noe galt inhere.
Gjør du??
Si jeg i utgangspunktet ikke kan vare mindre hvis dette har vært begrunnelsen for fyren spør eller ikke.For meg som ikke ....

Hei, alle: Jeg er interessant å se at jeg ofte målrettet med noen mennesker, uansett om jeg diskutere om generelle emner eller IE3D, og uansett om mitt innlegg er riktige eller gale.Jeg kan se de fleste av dem som har vært målgruppe meg er å fremme sine egne ideer eller produkter.En ting sikkert er at jeg ikke ville føle seg velkommen til å legge inn noe jeg mener er bra for samfunnet, selv det er mulig mine kommentarer kan ikke være riktig eller imcomplete.Med vennlig hilsen.

Hei

Den mumentom er ikke egnet for 3D-antenne contructions.Den beste og nøyaktig sulotion er basert på HFSS.For rectifier del, den skjematiske del av annonsene er foreslått.Deretter konvertere dem til Layout (mumentom).Simuleringen i utformingen er ikke riktig, fordi samlet element ikke er definert der.Så kan du bruke mumentum som layout.Ved å eksportere det som dxf du kan dikte opp den disigned circiut.Legg merke til at i annonser for S-parames har nesten 200MHz frekvens skiftet derfor vurdere den i design.
Mitt prosjekt handler om rectenna.Hvis du har noen spørsmål ikke nøl med å spørre.

Lykke til

Gratis evaluering lisenser av Zeland s produkter er tilgjengelig fra nettstedet.Vær så snill
gå til nedlastingsområdet av www.zeland.com.Vennligst registrer deg for et par User
Navn og passord.Brukernavn og passord vil bli e-post til deg
automatisk.Du har tilgang til nedlastingsområdet av www.zeland.com
ved hjelp av brukernavnet og passordet par.
Hvis du er interessert i våre Windows baserte produkter, kan du laste ned alle
Produkter for Windows fra Zeland i Vurderingsform Programvare for evalueringer delen.
Den inneholder alt du trenger.Hvis du er også interessert i IE3D lenke til Cadence
kjører på Linux, kan du også laste ned IE3D/AGIF for Linux 32 og / eller
IE3D/AGIF for Linux 64.Vær oppmerksom på at bare IE3D motor og AGIF
Grensesnittet er tilgjengelig på Linux på tidspunktet for dette skriftlig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back