EMI problem med høy gain forsterkere

N

nikhilele

Guest
Jeg designer en forsterker med gevinst på 10000 med to 1 / 4 lm324 lm324 har fire opams jeg bruker to for forsterkning og andre som komparator, bruker jeg dette i PIR bevegelsessensor.

Mitt problem er når noen gang jeg bruk mobile nær CKT det gir falsk trigerring Jeg vet dette er EMI, selv når jeg bytter belastninger som fan da også jeg fikk samme problemet.

Skjerming gjør jobben opp til 90% bare.
men bytting av laster skaper støy / transienter i viktigste som ikke er hindret av skjoldet.
kanne alle ettall hjelpe meg på denne
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Utformingen skal ha en full grunnplanet.Gjør kretsen så liten som mulig (deler tett sammen).

Så redusere høyfrekvente gevinst ved å splitte op amp Input Resistor i to halvdeler, og sette en shunt kondensator til bakken.

også oppmerksom på at:
- 10 nanoF kondensatorer ikke er effektive på 900 MHz deres impedans er økt, bør du bruke også 100 picoF kondensatorer i parallell til 10. nano.Studer kondensatorer datablad du planlegger å bruke for 900 MHz for minimum impedance.SMD foretrekkes.
- Bruk ferrit perler på strøm.
dersom PIR skal conneted av lange ledninger bruk low-pass filter som kan ferrite vanlig modus filter og kondensatorer
- Bruk OPAMP med høy CMRR
- Bruk OPAMP med FET på deres innspill scenen.De er mindre påvirket av EMI.
- ...Dersom styret skal DIY - ta en frisk PCB og lage mekaniske etsning så alle rest felt vil tjene som bakken.Den andre siden også være koblet til jord på flere steder.Søk forum på EMI emne - finner du bøker og omfattende anbefalinger.

takk for ur forslag og svare, vil jeg gjenoppbygge CKT men har full grunnplanet er ikke mulig for meg som jeg bruker generelle pcb for min ckts.

Du kan gjøre en improvisert grunnplanet ved å legge isolerende tape på bunnen og deretter et lag med metallfolie.

Jeg vil prøve med sølvfolie også,
hvor er det best å koble skjoldet til bakken eller til jorden.

Tilkoblingen til folien bør være å vikle den rundt til den øverste delen av styret og koble den til nærmeste krets bakken punkt på hver av de fire sidene.

Du kan gå videre etter dette og legge isolerende tape på toppen av styret og vikle hele brettet med sølvfolie å lage en "boks" for det. Du bør teste dette for termiske problemer oppvarming.

den løsningen som vi diskuterer her er knyttet til skjerming bare, hva annet vi kan gjøre på CKT side, som å bruke murata EMI-filtre eller noe sånt, men selfmade.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back