EMI skjerming

M

mscaff

Guest
Hei,

Jeg ønsker å skjerme min PCB fra EMI bruker en ledende maleri i plast tilfellet.Fungerer det?Jeg skal koble skjerming og min bakken?Direkte?Bruke en motstander?en kondensatoren?

Jeg tror at det
er en virkelig obskure tema.

Takk.

Sannsynligvis resultat ville ikke veldig bra.Denne ledende maling, sannsynligvis atenuate noen (veldig) høy frekvens komponenter, men generelt vil ikke innføre betydelig effekt.

Din ledende maling vil gi noen skjerming, og det skal være direkte koblet til din krets bakken så nær strømforsyningen bakken tilbake som mulig.Du vil at tilkoblingen punkt nær strømforsyningen å bidra til å minimere sjansen for skjerme støy modulating et signal tilbake.

Om det vil gi nok skjerming er avhengig av mange faktorer.

* Hvilke frekvenser du prøver å skjerme mot?- Din maling skjoldet vil virke bedre mot høyere frekvenser enn den mot lavere frekvenser, men høyere frekvens interferrence kan finne sin vei inn gjennom kontakten penetrations,
kraftforsyning kabler osv.

* Er den potensielle kilden til EMI primært RF eller er det magnetiske?- En enkel ledende maling skjoldet kan slutte høy freqency RF, men det er ikke til å holde ut det magnetiske feltet fra en tilstøtende motor eller makt transformatoren.

* Hva makt signalene som trenger å bli skjermet mot?- Din eneste ledende maling belegget ikke kommer til å holde ut 50Kw radiostasjon på neste blokk.Stor EM-signaler bety store strømmer flyter i skjold og sjansen for videregående EM virkninger på skjermet krets.

* Hvor langt fra skjoldet skal kretsen være?- EM-feltene følger inverse kvadrat lov for attenuation.Uansett skjoldet ikke helt absorbere kan bli svekket nok at skjoldet til kretsen avstand eliminerer what's left.En annen vurdering er Capacitance mellom skjold og din krets - hvis det
er for tett, kan du detune eller kryss par kretser på dine egne kretskort.

Svaret kan gå-og-på fordi faget er sammensatt.Det er hundrevis av bøker, og oppgradere nivået kurs rettet mot EMC og EMI.Hovedpoenget er at malte skjoldet vil ikke vondt, og vil trolig hjelpe deg noe - bruk den.

Wow, jeg likte den fullstendige og likevel enkelt svar.

Så hvis jeg forstått ved hjelp av et metall skjerming kan bli langt bedre enn bare å male?Men hvordan kan jeg unngå forstyrrelser for å finne den gjennom hullene i skjerming (som en skjerm)?

Mitt utstyr må Abe til fortsatt arbeider samtidig som rammet av pulsene som dem som er definert i IEC61000-4-2, 4,5.

Kan du foreslå noen bøker eller bedre eBooks om at saken om mulig som ikke krever en doktorgrad i fysikk til å være nyttige.

Sitat:

Jeg ønsker å skjerme min PCB fra EMI bruker en ledende maleri i plast sak

Hvis ledende maleriet er ikke ensartet i tilfelle det ikke vil fungere godt.

Jeg er enig med hva mandrei sa.
Hvis du oppmerksom og følge reglene for EMC regler under pcb design, vil du ha en bedre ytelse.
Hvis du ikke kan endre PCB, accordin min exp, skjerming må bruke en enkelt skjerming bakken, kan ikke koble til signal bakken eller strøm bakken.

Det vil helt avhenge av frekvenser av EMI, hvis det virkelig er et problem.Den ledende maling du henviser til (hvis det riktige) vil også ha nikkel pulver partikler i suspensjon og vil gi magnetisk skjerming også, men i masseproduksjon det virkelig er en siste utvei.Produksjonsprosessen implikasjoner av å bruke disse giftig spray / maling å skjerme fra EMI (når bedre PCB layout eller perler etc. kan også løse noen EMI problemer) er vanligvis svært skadelig og ikke den beste banen, med mindre det faktisk er nødvendig.For en av enheten det kan bare gjøre sånn.Lykke til!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back