En guide til Floquet port i HFSS v11

Hei, Kan noen en hjelpe meg i å forstå hvordan å plotte resultatet av en enkelt selger celle av en FSS struktur simulert bruk floquet port som beskrevet i ovennevnte litteratur HFSSFloquet.pdf. Jeg vil gjerne vite hvordan du får transmisjon og refleksjon koeffisient. Også S11. Mitt første innlegg her og jeg prøver å lære verktøyet. Mange takk.

[Quote = radio09] Hei, Kan noen en hjelpe meg i å forstå hvordan å plotte resultatet av en enkelt selger celle av en FSS struktur simulert bruk floquet port som beskrevet i ovennevnte litteratur HFSSFloquet.pdf. Jeg vil gjerne vite hvordan du får transmisjon og refleksjon koeffisient. Også S11. Mitt første innlegg her og jeg prøver å lære verktøyet. Mange takk. [/Quote] Merk at HFSS beregner generalisert S-param som betyr at refleksjon koeffisient lik til S11 og overføring koeffisient er lik S12. Hvis du ønsker å få konvensjonelle S-param (som de Network analysator beregner) u bør bruke noen "etterbehandling" for å normalisere S-param til noen impedans (si 50 ohm) eller u kan bare bruke formelen konvertering fra refleksjon koeffisient til normalisert S-param, kan disse formlene finnes i mange bøker som mikrobølgeovn engineering, Pozar

Hei, Quick notat. For versjon 11 release, gjelder følgende begrensninger: • For øyeblikket kan kun modal prosjektene inneholder Floquet porter. • Grenser som er nabo med et Floquet port må knyttes grenser. • Rask frekvens sveip støttes ikke. (Diskret og interpolere feie støttes.) Versjon 13 synes ikke å ha disse begrensningene. Oppdatering og nyte som meg :) Joline.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back