En Lavpassfilter Design

B

Buyan

Guest
Hallo,

For en LPF design, laget jeg det ved hjelp klump komponenter først og deretter overføres klumpen komponenter til microstrip linjer.Simuleringen Resultatet er en litt annerledes på cutoff frekvensen.

Kan noen fortelle meg mulige årsaker?Thanks a lot.

rgds
Buyan

Hei,

det du ser er normalt og ventet.Dette skyldes natur Transmission Lines (TL).TL gi adgang / Reaktans bare ved senteret freq at du utformer det på.Men generelt ytelsen til TL og lumped filtre er lik i de passband.

Også oppmerksom på at TL filtre er periodiske, i motsetning lumped, siden L = lamda @ f1 blir L = 2lamda @ 2 * f1 ....

Håper dette svarer du innledende tvil.Finn ut mer filter i bøker som «Lancaster», eBok er funnet et sted er dette forumet.Skål!

Buyan skrev:

Hallo,For en LPF design, laget jeg det ved hjelp klump komponenter først og deretter overføres klumpen komponenter til microstrip linjer.
Simuleringen Resultatet er en litt annerledes på cutoff frekvensen.Kan noen fortelle meg mulige årsaker?
Thanks a lot.rgds

Buyan

Årsaken er at du bruker tilnærmelser når transformerer fra lumped til microstrip elementer.For lukkede tilnærmelser, høy impedans linje (ca 80 eller 90 ohm) skal brukes for serien spole og lav impedans linje (ca 20 eller 30 ohm) skal brukes for shunt kondensatorer.For hver shunt kondensator, kan du også bruke en radial microstrip linje eller to open circuited Andre stedet for én.

gecky skrev:

Hei,det du ser er normalt og ventet.
Dette skyldes natur Transmission Lines (TL).
TL gi adgang / Reaktans bare ved senteret freq at du utformer det på.
Men generelt ytelsen til TL og lumped filtre er lik i de passband.Også oppmerksom på at TL filtre er periodiske, i motsetning lumped, siden L = lamda @ f1 blir L = 2lamda @ 2 * f1 ....Håper dette svarer du innledende tvil.
Finn ut mer filter i bøker som «Lancaster», eBok er funnet et sted er dette forumet.Skål!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back