En programvare progammer vil lære ASIC.

M

marring

Guest
Hei alle,

Jeg er en programmerer i M $ Windows.Min jobb er proramming på lavt nivå: Port I / O (parallell-port, seriell port ...), algoritmer ... og maskinvare programmering også.

Jeg hører at ASIC er et nytt emne for en programmerer også.Det betyr å lage maskinvare ved hjelp av programvare språk.Det høres flott ut.Men jeg vet ikke hvor du skal begynne?Trenger jeg maskinvare kunnskap?

Eventuelle kommentarer, antyder er velkomne!

Mange takk!

du kan plukke opp Verilog første og kanskje verifikasjon ingeniør er mer suitalbe for deg!

Hi marring:

Det er avhengig av hva du vil gjøre.Digital eller Analog.

Hvis du velger digital.Det er avhengig av om du vil designe eller

verifisering.Hvis svaret er design du trenger å lære Verilog eller VHDL,

kanskje begge deler.Hvis svaret er bekreftelsen du ikke bare trenger å lære

Verilog / VHDL, HVL (Hardware verifiserte Språk, e eller vera) vil bli stort pluss.

wang1

Vel ...som programmerer du cant do mye i ASIC domene .. Hvis du kan lære grunnleggende digitale konsepter ...kanskje kan du gå til verifisering som adrian_hu og wadaye sa .... For Digital HDL basert design du må ha svært gode understandin på Digital design, mikroprosessorer, grensesnitt etc. .. hvis du vil gjøre analoge ASIC design ....
bedre ta et kurs ..kan være en mestere i EE ..og start fra enheten fysikk og CMOS CKT design ...
lykke til
Sist endret av eda_wiz den 28. Mar 2006 16:49, endret 1 gang totalt

Det avhenger av din bakgrunn, fordi ASIC kan progamed av tekst (ex VHDL, AHDL) eller grafikk.Hvis u brukt grafikk, må u være ha god bakgrunn om digital maskinvare.

Hvis du bare interessant, det er ok.
Hvis du vil gjøre ASIC design, glem det.

ASIC designer's Job er synkende, og ikke så varmt som ti år siden.
Nowadays mange ASIC designer begynne å lære programvare.

Hei jamesyang1209,

Takk for dine råd!Jeg tror jeg skal gjøre mer og lære mer i programmering.

Takk skal dere alle!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back