Enkelt opamp ..

A

ASICK

Guest
Hei,
Jeg er en nybegynner til analog IC.I ha lest litt teori, men når det gjelder simulering, jeg bare gå seg vill, selv ved DC biasing scenen.Jeg prøver å lage en enkel (Miller) opamp, som vil gi meg en gevinst som 200 (enten en eller 2 etapper), jeg er ikke bekymret for FREQ svar eller komp.alt jeg vil ha er en diff amp med dette få en god inngang og utgang CM-serien.Jeg bruker tråkkfrekvensen TSMC ,25 u tech.Vdd = 2.5V VSS = 0, to Pmos last på toppen, to diff NMOS under den, og NMOS nåværende speil på bunnen.hale gjeldende 20u, så strømmen i hver arm 10U.Jeg ville ha som VoD =. 4, jeg beregne alle de W / l's for dette mye strøm og overdrive, men jeg kan ikke synes å kontrollere avløpet spenninger.hvordan kan du finne ut avløpet spenning?fra min beregning som synes rett på papiret, men på tråkkfrekvens få en eller annen i lineære eller omvendt.og jeg er ikke engang sikker på om jeg har de rette verdiene for KN, Kp og Vth's (109.7uV/AA, -25.5uV/AA, Vthp =-. 53, Vth, n =. 495V) hva gjør jeg feil?hvordan kan du ideelt starter designprosessen?(Jeg har lagt en hånd gjort ckt filen også, Pls dont le av tegningen)
Kan noen guide meg i detaljer som hvordan å skjevhet og beregne W / L, hva styrer avløpet spenninger, og sånt)?Jeg ville virkelig verdsette den.Jeg prøver hver gang og gi opp frustrert ... (håper dens det rette stedet å poste dette) Fortell meg hvis du trenger mer info om hva jeg prøvd så langt, vil jeg sette pris på din hjelp, thnx

Det er vanskelig å kontrollere renne spenningen i åpen sløyfe konfigurasjonen.Uten negative tilbakemeldinger, få av opamp vil bli så høy at transistorer kan lett drives ut av metning regionen, noe som gjør den renne spenningen vanskelig å bli kontrollert.Du kan bruke en vanlig modus tilbakemeldinger krets å stabilisere avløp spenning.Du kan prøve koble resultatet av opamp til den inverterende inngangen, gjør opamp som en enhet gevinst buffer og sjekke ytelsen.