Enkelt opamp ..

A

ASICK

Guest
Hei,
Jeg er en nybegynner til analog IC.I ha lest litt teori, men når det gjelder simulering, jeg bare gå seg vill, selv ved DC biasing scenen.Jeg prøver å lage en enkel (Miller) opamp, som vil gi meg en gevinst som 200 (enten en eller 2 etapper), jeg er ikke bekymret for FREQ svar eller komp.alt jeg vil ha er en diff amp med dette få en god inngang og utgang CM-serien.Jeg bruker tråkkfrekvensen TSMC ,25 u tech.Vdd = 2.5V VSS = 0, to Pmos last på toppen, to diff NMOS under den, og NMOS nåværende speil på bunnen.hale gjeldende 20u, så strømmen i hver arm 10U.Jeg ville ha som VoD =. 4, jeg beregne alle de W / l's for dette mye strøm og overdrive, men jeg kan ikke synes å kontrollere avløpet spenninger.hvordan kan du finne ut avløpet spenning?fra min beregning som synes rett på papiret, men på tråkkfrekvens få en eller annen i lineære eller omvendt.og jeg er ikke engang sikker på om jeg har de rette verdiene for KN, Kp og Vth's (109.7uV/AA, -25.5uV/AA, Vthp =-. 53, Vth, n =. 495V) hva gjør jeg feil?hvordan kan du ideelt starter designprosessen?(Jeg har lagt en hånd gjort ckt filen også, Pls dont le av tegningen)
Kan noen guide meg i detaljer som hvordan å skjevhet og beregne W / L, hva styrer avløpet spenninger, og sånt)?Jeg ville virkelig verdsette den.Jeg prøver hver gang og gi opp frustrert ... (håper dens det rette stedet å poste dette) Fortell meg hvis du trenger mer info om hva jeg prøvd så langt, vil jeg sette pris på din hjelp, thnx

Det er vanskelig å kontrollere renne spenningen i åpen sløyfe konfigurasjonen.Uten negative tilbakemeldinger, få av opamp vil bli så høy at transistorer kan lett drives ut av metning regionen, noe som gjør den renne spenningen vanskelig å bli kontrollert.Du kan bruke en vanlig modus tilbakemeldinger krets å stabilisere avløp spenning.Du kan prøve koble resultatet av opamp til den inverterende inngangen, gjør opamp som en enhet gevinst buffer og sjekke ytelsen.

Enheten for kn og kp bør A / VV i stedet for V / AA.

men det er ikke gevinsten er jeg bekymret for akkurat nå, jeg prøver å bare skjevhet den tingen å ha alle av dem i satt, og resultatet peker på midten for maks swing, hvis du kan hjelpe meg med å finne det ut ...hvordan du gjør det biasing og dimensjonering på riktig måte ..og ja, jeg mente uA / VV ..thnx ...

I 1ste scenen differensial forsterker, hvis du bruker et aktivt strøm speil belastning så kan du definere avløpet spenninger (Common Mode Utgangsspenning) som Vdd - Vgsp (VGS av PMOS transistor).
Hvis ting ikke ser ut til å være redskapen gin Cadence det kan være at du kan være å sette den inn biasing feil, eller du kan ha feil parameter verdier for hånden beregninger.Du bør prøve stammer parametrene fra MOS IV kurvene, også du bør ikke kjøre VGS så mye at MOS går inn hastigheten metning området.Hvis du ønsker å gjøre det så bruker ID ligning som tar hensyn til hastigheten metningen effekten for å få hånden beregning rett.
Hvis du trenger mer avklaring vil jeg legge kretsen og forklare prosessen på nytt trinn for trinn.
Jeg håper dette gjør det arbeidet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back