Enkelt spørsmål om kondensatoren lades

S

smartsarath2003

Guest
Hai,
Jeg fikk en enkel tvil, når jeg forklare meg.Kan noen forklare meg output bølgen skjemaet på Point A. Jeg trodde det halv-wave off-set på 2.5V.Er det riktig
Takk
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Dette er en lineær krets slik at superposisjon er gyldig.Potensialet ved punkt A er summen av halve forsyning 5 V og all input AC-signalet (forutsatt at det ikke er så lav frekvens at det er noen spenningsfallet over kondensatoren.) Så får du ved utgangen av 10 V pp med en forskyvning på 2,5 V. Dette vil gjøre 7,5 V på høyt og -2,5 V på den lave siden av sinuskurve.

I en faktisk krets, de 7,5 v og-2.5V også avhenge av motstanden verdier og 5v kilden.Ikke alle 5v kilder ville verdsette 7,5 v nor-2.5V blir brukt til det produksjon.

Quote:

Dette er en lineær krets slik at superposisjon er gyldig.
Potensialet ved punkt A er summen av halve forsyning 5 V og all input AC-signalet (forutsatt at det ikke er så lav frekvens at det er noen spenningsfallet over kondensatoren.) Så får du ved utgangen av 10 V pp med en forskyvning på 2,5 V. Dette vil gjøre 7,5 V på høyt og -2,5 V på den lave siden av sinuskurve.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back