Er ADC programmerbare?

K

kseng2002

Guest
Hei, er ADC programmerbare?Som PIC?Så hvordan kan det interfaced til PC seriell port nettopp med 25pin kvinnelige D-connecter?

Jeg får denne informasjonen fra Internett.
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/ad_serial.html

Hvor er programvaren del i?I PC eller "brenner" på ADC?
Kan noen forklare meg med flere detaljer?Thx ~
Sist endret av kseng2002 på 08 okt 2004 14:33, endret 1 gang totalt

Mange integrerte kretser "Tilbudet" programmerbare deler.Mesteparten av tiden
er det RS232.Dette er bare data registreres som hjelpemiddel i oppsett av enheten.Jeg tror denne typen configurability noen ganger meningsløs.Men det er måten av chip industrien.Du vil se at sjetonger er skreddersydd til et program og så bruker vi dem for egne formål.

ADCs ikke programmerbar generelt.De er noe som svarte bokser.Kast dem et sett med innganger, og de
vil spytte ut tilsvarende utganger.Input-output atferden er hard kodet i chip og dermed ikke programmerbar.
Du kan finne ut av problemet via leser dataark.Signalet timing diagram ofte gir deg en oversikt over de signaler nødvendig.
Samtidig har de fleste digitale ICS (inkludert ADCs) har on-board registrerer som må håndteres og lese.Alle disse info finnes på dataarket.Det viktigste er din jobb er å tilfredsstille ADC ved fôring gyldig innganger til ADC, og den
vil gjøre gjengjeld ved å gi deg de nødvendige resultater.
Hvordan du fôrer riktige signaler til ADC er utelukkende et spørsmål om valg.Det meste, det
er gjort via en microcontroller.Alternativt kan du gjøre det med parallellporten.Bruke seriell port ville være vanskeligere som mest ICS som standard ikke anerkjenne RS232 standarden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back