Er det en måte å teste Verilog programmer ved hjelp av en simulator?

K

kad_911

Guest
Hei .. Jeg bare begynte å lære Verilog og testing koder i Altera styret. Siden jeg ikke har en Altera styre hjemme, er det en måte å teste Verilog programmer ved hjelp av en simulator? hva som ville være den beste programvaren for dette formålet?
altera_de2.jpg

Du kan simulere dine design i Altera Quartus med innebygd simulator eller Modelsim. Men det er hovedsaklig ment for logikk simulering, ikke den endelige utformingen som er knyttet til baord. Det eneste er at du må opprette simuleringen test benk som vil simualte innganger til Verilog krets.

Det eneste er at du må opprette simuleringen test benk som vil simualte innganger til Verilog krets.
hva u mener med dette? er det en måte å teste koden uten å tilordne opprinnelige verdier i begynnelsen? Jeg mener ... kan si jeg ønsker å gjøre en logikk gate. når 2 bryterne brukes som 2 innganger og en LED som output. Hvordan kan jeg gjøre dette i en simulator? Jeg brukte veritak men tror ikke det kan tildele innganger til noe ... : (Noen hjelp med det pls?

Du vil tildele opprinnelige verdier gjennom testbench, som vil bli usef for simulering. Hva er switche her? en to statlige objekt, hver statre representerer 1 eller 0. Hva er LED, en output verdi på 0 eller 1 (OFF eller ON henholdsvis). Den intrdoductory tutorial for QuartusII bør være gode nok til å komme deg gjennom det. Altera samt en rekke andre steder har ganske god sutff om det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back