Er det mulig å bygge en mikser med MOSFET?

J

jgkoh78

Guest
Hei,

Er det mulig å bygge en mikser med n type MOSFET?Hvordan går jeg designe den?

Ja du kan.Gjør noe som ligner en forsterker med en kilde motstand til jord.Sett RF signal til porten og LO signal til kilden.LO er en høy amplitude signal som vil variere skjevhet i FET nok til at gm endringene.

Hei, Eventuelle avvik lineære komponenten kan brukes som en mikser.så hvis du bygger en forsterker med n MOSFET og du skjevhet i fet i klasse C eller E du får en fin og enkel blandebatteri.

Paul.

Vedlagt er kretsen som jeg har tegnet med Spice.Jeg synes skrånende å få det til å fungere.Hva tror du er galt?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei,

Jeg tror porter MOSFETs Q1 og Q2 flytende på grunn av den kapasitive koblingen.
De har ikke skjevheter spenning.De må få noen positive spenning.
Den enkleste løsningen med dette er å erstatte C1 og C2 med et stykke wire: å koble portene direkte til midtpunktet av resistiv divider.

Jeg kan se 2,4 og 2,5 GHz frekvenser.De MOSFET 2N7002 typene er egentlig ikke anbefalt for en så høy frekvens i praksis, selv om de kan fungere i simuleringsprogram (etter ovennevnte korrigering) ...

One more thing: din resistive skillevegger R5-R8 er for lavt i verdi og kan forbruke uberettiget likestrøm fra supply din.

rgds
unkarc

PS: En ting til: Kanskje din krets simulatoren ikke glad når du kobler en RF spenningskilden i serie med en DC spenning kilde, sjekk dette.
(Jeg mener porten stasjonen Q3).
En ting til: Det er mulig at den fasen av oscillator signalet må være motsatt på en gate med hensyn til at den andre porten for å få riktig blanding, ikke sant?Sjekk dette også når blandebatteriet fungerer allerede.

ja det mest åpenbare ting er koblingen caps de bør være rett etter kildene og før de to motstandene for å par signalet og dont hindre DC (i ur skjematisk motstanden brukes i biasing er unyttig)

Jeg har fjerne hetten og det er fortsatt ikke fungerer?Er det becos av feil innstilling på krydder?

Hva er recommeded MOSFET for denne kretsen?

Som for R5-R8, er det noen måte å få en bedre beregning i gettng th verdier?Hva er vanligvis verdier for R5 til R8?

Hvor skal th lokket være på?Rett etter 5V kilden?

hetten skal etter vlo1 og før felles punkt mellom de to motstandene

Hei jgkoh78,

Først bør du etablere riktige DC bias for hver MOSFET.

Først tegner Q3 med sin gate skjevhet bare går 5 V forsyning direkte å drenere sin, ingen Q1 og Q2.Plasser en gjeldende meter i avløp og justere rundt la oss si 4mA tapper strøm med porten partiskhet og kanskje endrer kilden motstanden litt.

Når du er ferdig, trekker resten av kretsen fortsatt uten RF og LO kilder, og kontroller med Q1 og Q2 biases å sette en 2mA avløp gjeldende i hver (denne måten Q3 gjeldende er delt likt mellom de to andre MOSFETs. Inntil du rekkevidde slik eller lignende DC arbeider poeng, ingen mening å bære på, ikke sant? Jeg anbefaler å endre de to 2kohm renne motstander to 1kohm fordi de reduserer for mye i avløpet spenning i Q1, Q2, derav det av 3. kvartal. 2mA (* 1kohm = 2V slipp fra 5V forsyning, kanskje du kunne gå opp fra 5V til 10-12V suplly spenning?

rgds
unkarc

Eventuelle recommenedation for høy frekvens N type MOSFET med Spice modell?

Beklager jeg ikke egentlig kjent med dem.

Kanskje denne linken hjelper: http://www.doe.carleton.ca/ ~ jrogers / Bi.pdf

Må ferdig, kommer tilbake i morgen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back