Er det mulig å bygge klokke generator bare med cpld?

C

catrat

Guest
Hei, Alle
Er det mulig å bygge klokken generator bare med krystall, cpld og noen kondensatorer og motstander?

Takk!

Hei,

Hva mener du med å lage en klokke generator?

Hvis du vil, fra en kilde klokke, slik at en frekvens generator konfigureres, kan du bare trenger en extern oscillator og CPLD stort nok til å la deg implementere to tellere etter klokken generator og noen latchs til store skillelinjen faktorer.

Hvis du vil klokke du cpld med bare en krystall og få kondensatoren, sørg for at den har en clok krets innsiden.Hvis ikke, må du bygge din egen ekstern resonator å klokke systemet.

Håper det hjelper

Ze_DIB

Ja jeg vil klokke den cpld (som @ ltera max3000, gitterpunkt 4K serien) med kun krystall og noen passive komponenter, er det mulig?
Jeg lurer på om jeg kan bygge oscillator med cpld intern inverter og eksterne krystall ...

Med CoolRunner2 en ekstern crystal oscillator kan brukes uten ekstra oscillator cirquit (vekselrettere, etc).Med andre cplds du bør utforme eksterne oscillator cirquit og så pass klokken signal inn i cpld ..

Å bruke en diskret komponent å generere klokken kanskje billigere, men kan det føre til mer bråk.Klokken er hjertet av et digitalt system.
Der det er mulig jeg foretrekker å ytre oscillator.

Jeg har én gang for lenge siden implimented en oscillator på PLD 16V8

på den tid var det bare et eksperiment, og det fungerer bra det eneste problemet var med forsinkelse innen PLD enhet

Jeg
er ikke shoure
er det en god soulation.
Du kan bruke en enkel "en gate chip" til impliment en oscillator eller bruke en helt klar gjort rimelig chip oscilator

Der jeg cant råd du kan bruke denne methode, en inverter innsiden
en cpld å danne en oscillator fordi det depand på cpld ressurs og kan interduce noen un wonted forsinkelser og diform bølgen Shep og plikt sykluser av oscilator

bestbobi

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back