Er det mulig å gjennomføre en fullstendig ethernet kontrolleren inni FPGA?

K

krunal_299

Guest
Hei Jeg er mindre kjent med FPGA domene så jeg har veldig primære typen spørring. Er det mulig å gjennomføre en fullstendig ethernet kontrolleren eller USB-enhet kontrolleren inni FPGA? Jeg mener on-chip FPGA ressurs kan erstatte de eksterne enternet eller USB conteller chips ombord. Hvis ja så hvordan? bare skissere. Hilsen.
 
Ja selvfølgelig kan du gjøre det, ve du vite alt konfigurasjonen av den aktuelle erstatning chip og dette er ikke lurt å. først prøve å forstå y folk ønsker å gå til FPGA heller enn mikrokontrollere og prosessorer
 
Ta en titt på: "Dette prosjektet implementerer de lavere lag av en standard TCP / IP-stakken basert på en gratis kode fra University of Queensland: IP stack ...". Håper det hjelper: [url = http://bknpk.no-ip.biz/my_web/IP_STACK/start_1.html] VHDL, Verilog, design, verifikasjon, skript, ... [/url]
 
det er mulig der det er mulig. Ethernet har et ganske bredt spekter av PHY tallet. så ting som 1000BaseLX, en optisk standard, vil fortsatt kreve en ekstern PHY. Virkelig, ville 1000BaseT trenger en ekstern PHY så vel på grunn av multi-level signalveier krav. 1000BaseX kan gjøres, men det er mer for interchip kommunikasjon. det samme selv for RS232, der signalering nivåene er over 12V.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top