Er det noen kan snakke om én-brikke for GSM?

S

seadai

Guest
Hei alle,

Jeg antar at de fleste av dere vet at TI leverer Single-Chip Løsning for GSM til Nokia.
Kan noen fortelle meg om TI ansetter "rene" CMOS tech bare eller BiCMOS tech.Hvis det er CMOS, betyr det at Bipolar er død allerede?

Takk.

Jeg tror det er CMOS bare tech.TI migrert sine bluetooth løsning på én liten brikke GSM.
Egentlig bygget Silicon Lab all-CMOS GSM RF front-end for mange år siden, selv om det ikke var i en enkelt brikke.Og Bipolar bevart, i hvert fall inntil nå.

TI bruker begge, BiCMOS og CMOS.
Etter min mening bipolar vil aldri dø.Alltid vil være programmer for denne prosessen.

Vet ikke om TI men vet at bipolar er levende og sparker!
Se på alle SiGe teknologi, og du vil finne sin bipolare.
Jeg tror ikke det vil dø - faktisk de sa dette for siste 10-15 år.
Men antall personer som vet hvordan å lage noe med det går ned ....

Jeg antar at Bipolar vil overleve i transportørens side, som dont care enheten størrelse og strømforbruk så mye.Hva om brukeren terminaler, jeg mener håndholdte en?

PS, er det noen andre matchende krets eller filtrere trengs mellom antennen og enkelt brikke GSM?

Skyworks løsninger gir også enkelt brikke GSM flere år siden med BiCMOS
Prosessen, og gi Frond-end modul i tillegg.Mer overraskende ting er de allerede utvikle stabile høye Performace enkelt brikke Frond slutten transceiver som havn't blitt sett i dette markedet selv om de bruker BiCMOS prosessen, slik jeg tror BiCMOS fortsatt mange tid plass til å spille fra nå.

Med hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back