Er det verdt å oppgradere fra ISE 7.1i til ISE 8.2i?

K

Kender

Guest
Folks,

Noen ganger bruker jeg Xilinx CPLDs i mine motiver som lim logikk, og jeg er også interessert i å utforske MiroBlaze.Akkurat nå bruker jeg en gratis versjon av ISE 7.1i.Nylig Jeg har fått ISE 8.2i på en DVD.Oppgraderer nå verdt?Er ISE 8.2ia alvorlig forbedring over ISE 7.1i?

Takk,
Kender

Jeg har ikke prøvd 8.2i, men 8.1i fast et par ubehagelige FPGA feil som forårsaket meg sorgen med 7.1i.8.1i genererer også merkbart raskere FPGA logikk enn 7.1i.Jeg bruker ikke CPLDs veldig ofte.Jeg avinstallerte 7.1i og har ikke savnet det.

MicroBlaze er for FPGA, ikke CPLD.
MicroBlaze kommer med EDK, ikke ISE.

Jeg ser ikke en stor forskjell mellom 7.1 og 8.1.Som hovedregel vil jeg si å fortsette med de samme versjon for et gitt design.Endring versjon i midten av et prosjekt er risikabelt, ettersom nye versjoner stundom innføre nye feil.Det velvære sagt, jeg bruker v8.1 SP3 for øyeblikket og det er stabilt.

Et sentralt trekk ved v8.x jeg tror er det støtte for negative indekser (for eksempel 8 downto -3).Dette er nødvendig for å støtte den nye faste punktet og flyttall pakker i den kommende VHDL-2006 standarden (det er allerede brukbart akkurat nå, men ikke "offisielle").

KadathLagt etter 21 1 timer minutter:Jeg glemte EDK.

There is quite a big GUI improvement between EDK v7.1 and EDK v8.x.

Hvis du planlegger å spille rundt med Microblaze, ville jeg foreslå v 8.x.

Selvfølgelig ja.I mitt siste prosjekt (det var en veldig stor en) Jeg møtte en masse bugs (spesielt når utforming omfatter ett eller flere Microblaze modul) de fleste av dem er nå løst i nye versjoner av ISE.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back