er dette en forsterker?

W

winsonpku

Guest
Jeg antar denne kretsen er en amplifer, men det er litt forskjellig fra konvensjonelle amp
denne kretsen er en del av en fold-Kaskode amp, hvis det er en forsterker, så er det en booster
det er brukt til å generere Biase spenning på pmos cascode.in1 og in2 er kildene til de to pmos Kaskode transistor.out1 og out2 er koblet til porten av de to pmos Kaskode transistor.
men hvis det er en forsterker, hvorfor ikke cmfb circuit.in min mening, helt differensial forsterker må ha cmfb krets.
plese hjelpe meg, er noe svar velkommen!
takk

Jeg tror inngang paret knyttet b3 sette felles modus spenning på IN1 og in2.
og det er en forsterker, og som u sier, den brukes som booster

btw, kan u vis meg hele sch av krets inkludert boost amp?
thx

gjøre u bety at b3 brukes som CMFB?
kan du fortelle meg noen papirer og bøker om denne kretsen?
Faktisk er b3 spenning i nærheten med IN1 og in2.
hoved amp er en teleskopstang foldet casecode amp, og det er cmfb er en konvensjonell sc cmfb.

arsenal skrev:

Jeg tror inngang paret knyttet b3 sette felles modus spenning på IN1 og in2.

og det er en forsterker, og som u sier, den brukes som boosterbtw, kan u vis meg hele sch av krets inkludert boost amp?

thx

Hei
Det er en fin symmetrisk differensial forsterker.
For mer hjelp henvises til "Design of Analog CMOS Integrated Circuits"
Av Behzad Razavi.Det er virkelig en perfekt bok i CMOS design.

Det er virkelig en gevinst løft differensial forsterker med innebygget felles modus tilbakemelding.Dette CMFB gjøres ved hjelp av B3.Å se hvorfor dette er tilfellet, tenke IN1 og in2 som en felles-modus terminalen, b3 er den andre input for felles-modus spenning.Dersom den felles-modus in1/in2 endringer med hensyn til b3, den out1 og out2 vil gå i motsatt retning og vil styrke in1/in2 å flytte tilbake til nominell verdi gjennom cascoded PMOS transistorer i hoved forsterker.

Det er flere måter å designe en gevinst-boost differensial forsterker, og dette er bare én av de mulige implementasjoner.

Kjære willyboy19:
fra din forklaring, jeg fant noen puzzles.you sagt, b3 brukes til å sette felles modus spenning på IN1 og in2, men i virkeligheten er commod spenning på out1 og out2 må angis.så kan du fortelle meg detaljene? takk

i openion min
hvis dette amp er for gevinst-boost i ur foldet Kaskode forsterker, så dens funksjon er bare å "forstørre" motstanden av Kaskode mos, så hvorfor CMFB i dette forsterker?
Det skal allerede finnes en CMFB i de viktigste differensial amp.

Ja, dens funksjon som brukes til å enlarege utdataene motstand av de viktigste amp
men vi må vite det er forskjellsbehandling eller sigle endte amp?
hvis det er en sigle slutt, så den trenger ikke CMFB
Hvis ikke, må den ha en CMFB.Btrend skrev:

i openion min

hvis dette amp er for gevinst-boost i ur foldet Kaskode forsterker, så dens funksjon er bare å "forstørre" motstanden av Kaskode mos, så hvorfor CMFB i dette forsterker?

Det skal allerede finnes en CMFB i de viktigste differensial amp.

hvorfor det er en fullt differentital amp?
hvorfor ikke det er to enkle slutten amp drawed sammen?
i fullt differensial, hvis én inngang endring (vi eller vi-), så både produksjon (VOUT , VOUT-) vil endres også, men i ur "circuit2. GIF", hvis IN1 endre det bare påvirke out1 og out2 er ikke endret (cuase er det ingen vei eksisterte fra venstre delen til høyre del), og omvendt.
så hvorfor u sa at det er fullt differensial?
kanne u forklare det?

Ja, jeg er enig med u, det er to enkle endedd amp drawed sammen
så den ikke trenger CMFB.
takk for din forklaring.
Btrend skrev:

hvorfor det er en fullt differentital amp?

hvorfor ikke det er to enkle slutten amp drawed sammen?

i fullt differensial, hvis én inngang endring (vi eller vi-), så både produksjon (VOUT , VOUT-) vil endres også, men i ur "circuit2. GIF", hvis IN1 endre det bare påvirke out1 og out2 er ikke endret (cuase er det ingen vei eksisterte fra venstre delen til høyre del), og omvendt.

så hvorfor u sa at det er fullt differensial?

kanne u forklare det?

Den ekstra transistorer ser ut som de blir lagt til redce inngangen kapasitans av input driver transistorer.

En iput signalet skal være seende omtrent CGS / 2 i stedet for CGS.Selvfølgelig input transistor er nå kilde degenererte og gm av kretsen er nå halvparten av input transistor.

Det ser ut som et forsøk på å linearize GM i kretsen.

Anyone?

Ja, det er en OTA med fullt differensiell inngang og utgang.

Hei,
dette er en Kaskode forsterker med fleksibilitet for forskjellige operativsystemer poeng.

ps: Vi ber deg bruke passende symboler for trans.Det villedet meg å tenke på noe i forhold til biasings b2 b4 etc og tenke på en multiplikator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back