Er metoden rett til å dømme CMFB stabilitet?

D

didibabawu

Guest
Diagrammet av en full differensial OPAMP med CMFB er i det venstre
Jeg vil vite om det er stabilt, brytes jeg punkt a og foreta
det cmfb punktet som inngang og punkt a som utgang som kan sees i høyre.
CLA er belastningen av punkt a.
Kan jeg vurdere stabiliteten i CMFB krets ved å se på båndbredde og fase kanten av påpeke?
Mange takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei, jeg bruker samme metode for å teste CMFB, jeg tror denne metoden er rett!Mybe noen kan gi oss noen råd!

hvis du bruker spekter.du trenger ikke bryte sløyfen.bare legge til en iprobe i linje en og gjøre stabilitet analyse.kan du finne den fasen margin fra resultatet

didibabawu skrev:

Diagrammet av en full differensial OPAMP med CMFB er i det venstre

Jeg vil vite om det er stabilt, brytes jeg punkt a og foreta

det cmfb punktet som inngang og punkt a som utgang som kan sees i høyre.

CLA er belastningen av punkt a.

Kan jeg vurdere stabiliteten i CMFB krets ved å se på båndbredde og fase kanten av påpeke?

Mange takk.

kjøre "stb" analyse i Spectre vil bli enklere og mer nøyaktig enn dette tradisjonelle måten.

Shaq skrev:Kjære didibabawu,Hvis jeg ønsker å teste CMFB stabilitet, hva slags inngangssignaler trenger jeg å sprøyte?

didibabawu skrev:Shaq skrev:Kjære didibabawu,Hvis jeg ønsker å teste CMFB stabilitet, hva slags inngangssignaler trenger jeg å sprøyte?

Takket være Middlebrook, hans store dobbelt-injeksjon metoden.Takket være Tian og Kundert har du iprobe og cmdmprobe i spekteret.STB analyse er bare ett klikk unna.

Du vet alt det grunnleggende om tilbakemelding kontroll og ideen bak Nyquest stablity kriterier.Men pass på!
Det sentrale spørsmålet er: har du brutt alle løkker på samme bristepunktet?Du er ikke anta å bryte en sløyfe mens tillate andre løkker.STB analyse på slike breaking-punktet er veldig veldig farlig.

Som i eksempelet ovenfor, antar jeg du mill. blokkere ville ha visse tilbakemeldinger konfigurasjonen på et høyere nivå - for eksempel motstand / capactor tilbakemelding mellom inn / INP og outn / outp.Hvis ja, at diff mode tilbakemelding fungerer også som vanlig modus tilbakemelding (spesielt ved høy frekvens).Derfor bristepunktet en egentlig ikke bryte nye loopen nevnt ovenfor.

Til slutt vil jeg foreslå at du bryter både vanlig modus og differensialmodus loop på outp / outn ved hjelp cmdmprobe.

Selvfølgelig skal jeg sjekke bristepunktet en altfor men outp / outn er den største bekymringen.

Lykke til

xshou skrev:

Takket være Middlebrook, hans store dobbelt-injeksjon metoden.
Takket være Tian og Kundert har du iprobe og cmdmprobe i spekteret.
STB analyse er bare ett klikk unna.Du vet alt det grunnleggende om tilbakemelding kontroll og ideen bak Nyquest stablity kriterier.
Men pass på!

Det sentrale spørsmålet er: har du brutt alle løkker på samme bristepunktet?
Du er ikke anta å bryte en sløyfe mens tillate andre løkker.
STB analyse på slike breaking-punktet er veldig veldig farlig.Som i eksempelet ovenfor, antar jeg du mill. blokkere ville ha visse tilbakemeldinger konfigurasjonen på et høyere nivå - for eksempel motstand / capactor tilbakemelding mellom inn / INP og outn / outp.
Hvis ja, at diff mode tilbakemelding fungerer også som vanlig modus tilbakemelding (spesielt ved høy frekvens).
Derfor bristepunktet en egentlig ikke bryte nye loopen nevnt ovenfor.Til slutt vil jeg foreslå at du bryter både vanlig modus og differensialmodus loop på outp / outn ved hjelp cmdmprobe.Selvfølgelig skal jeg sjekke bristepunktet en altfor men outp / outn er den største bekymringen.Lykke til

denne utredningen vil hjelpe deghttp://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=844935 # 844935

xshou skrev:

Takket være Middlebrook, hans store dobbelt-injeksjon metoden.
Takket være Tian og Kundert har du iprobe og cmdmprobe i spekteret.
STB analyse er bare ett klikk unna.Du vet alt det grunnleggende om tilbakemelding kontroll og ideen bak Nyquest stablity kriterier.
Men pass på!

Det sentrale spørsmålet er: har du brutt alle løkker på samme bristepunktet?
Du er ikke anta å bryte en sløyfe mens tillate andre løkker.
STB analyse på slike breaking-punktet er veldig veldig farlig.Som i eksempelet ovenfor, antar jeg du mill. blokkere ville ha visse tilbakemeldinger konfigurasjonen på et høyere nivå - for eksempel motstand / capactor tilbakemelding mellom inn / INP og outn / outp.
Hvis ja, at diff mode tilbakemelding fungerer også som vanlig modus tilbakemelding (spesielt ved høy frekvens).
Derfor bristepunktet en egentlig ikke bryte nye loopen nevnt ovenfor.Til slutt vil jeg foreslå at du bryter både vanlig modus og differensialmodus loop på outp / outn ved hjelp cmdmprobe.Selvfølgelig skal jeg sjekke bristepunktet en altfor men outp / outn er den største bekymringen.Lykke til

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back