er skadelig å fjerne HDD .........??

A

Ahmed Osama

Guest
IS IT harmfull å fjerne HDD mens den kjører
(Mener jeg koble sine IDE og strømkabelen) i våre vanlige PC ikke server?
hvis det er harmfull ------->> Så hvorfor?
Hva kan skjedd?

betyr det avhenger OS (win98 eller 2000 eller XP eller NT)

Jeg har tryed en tid kunne fjerne strøm
og hard aldri jobbet igjen

Trekke ut strømkabelen med datakabel fortsatt i (og PCen powered selvfølgelig) er ikke klok.
- current might go in unintended directions and let out the magic smoke.

Sjetongene på HD nå vil ikke ha en strømforsyning, men vil bli å få spenningsnivåer på sine innspill pins - ikke en god situasjon
- gjeldende kan gå i utilsiktede retninger og la ut den magiske røyk.

Jeg vil gjette på at du kobler datakabelen første kan være survivable elektronisk, du bare tar signaler, men kan føre til at PC krasjer hvis den prøver å kommunisere med HD.

Fjerne strømledningen andre er fortsatt et problem - som vil bryte første, 5 V eller 12V - dette kan igjen føre til problemer for enkelte deler blir drevet mens andre ikke (motoren slå på / av-kretser).

Dette er spørsmålet om "hot-plugging".USB-kontakter komme rundt dette ved å ha makt connectors lengre enn data kontakter, slik at strømmen er alltid brukes før (og fjernet etter) dataene signaler.

Personlig
er jeg ikke kommer til å eksperimentere med dette.

FoxyRick.

nei
som FoxyRick sagt, jeg testet
hvis du kobler Power vil styret reaceive en shoch
i svært recommand du kjøper en USB-rack for HDD

Ja, det er skadelig.

Når du kobler til strøm, flyttingen leder av HDD erfaringer en tosk, og det er mest sannsynlig currupt dataene.Korrupsjon kan være, men vanligvis ikke opp til nivået ikke gjenopprettes.

Hvis HDD drives uten datakabel men med strøm på, da trolig ville det ikke være noen skade på data.Men fjerner datakabel mens HDD kjører mai igjen skadet HDD.

Og for å svare OS dependany, men dette avhenger av OS brukes som det OS som er styrende HDD drift gjennom drivere.

Du bør alltid poweroff før du tar ut strømledningen eller datakabel fra HDD, ellers er du i fare for å miste data eller harddisken i verste fall.

Det er varmt swappable HDD bukter tilgjengelig.Søk om du finner en for IDE (jeg
har sett SCSI Ones)

Ofcourse det er ikke harmull ....som den harddisken fjernes ...ingenting går tapt
men på Windows operativsystemet blir cheking enhetene fortløpende, slik at systemet slutter å virke ..den eneste måten deretter å starte systemet.

fjerne makten kontakt
osv. mens den kjører?

Mitt råd, aldri prøv det!

Husk at du tar ut strøm ved å trekke i kontakten ut er ikke det samme som strøm av PSU.En normal strømmen betyr main kondensatoren (grunnskole) utslippet ned til et nivå hvor PSU kan ikke arbeide mer, de kretser skal slås av, og den sekundære kondensatoren vil utslipp gjennom sin last, for alle spenninger.Spenningen går til 0, hyggelig og rask, alle med et stabilt underlag.
Men når du trekker ut kontakten, som pin vil bryte kontakten først?GND,
5 eller
12 v?Ikke stole på saken GND, dette kan være mer eller mindre stabilt.Du
vil aldri vite.Dette vil generere transient signaler som kan være dødelig for HDD og også for hovedkortet i noen tilfeller.Trekke ut kontakten er som slår av eller på en bryter, det bølgeform er ikke en hyggelig lav til høy eller høy til lav (logikk liker), på grunn av mekaniske vibrasjoner.Mitt råd,
bør du ikke prøve den, bare hvis du er forberedt på nye kjøp.

/ pisoiu

Jeg prøvde det med swapable bay ...Selv HDD selv jobbet ..alle dataene ble brutt ...måtte lavt format det.

Slå av harddisker med store (8MB) data hurtigbufrer, vil ganske sikkert føre til at data skal være tapt, og i tilfelle ikke feiltolerant filsystemer som EXT2 eller FAT32,
vil tap av data kan være ganske alvorlig ...

kobler fra strømmen, mens grensesnittet er plugget, kan skape en slags latchup i high-innganger, være ware at strømtilførselen av PSU, vil stenge disk og data grensesnitt nesten samtidig, men den roterende disker må bremse, som gjøres ved en slags regenrative brems mekanismen vil dette gi noen gode makt til disken logikk, selv etter at data grensesnitt er stengt.

disken kontrolleren må være "hot Pluggable" til aviod slike skader.

. b

Under Linux, kan du stoppe en stasjon med hdparm og du kan komme unna med kobler fra IDE-kabel med datamaskinen på, men det
er risikabelt.Hvis det er en annen stasjon på samme IDE-kabel kan det være problemer med den andre stasjonen.

I'v krasjet en datamaskin ved utilsiktet plugging en strømkabel til en harddrive mens maskinen er på.Jeg mistenker at brottsjø gjeldende trekkes å lade kondensatorer i stasjonen trakk spenningen ned.

Det er sannsynligvis det siste du ønsker å gjøre med deg HDD.
Reg.,
mag

HDPARM bare stopper den logiske grensesnitt på programvare laget siden IDE harddisk kan ikke "powered off" med sin kommando grensesnitt, men SCSI disker kan.Den HDPARM kan tvinge hele disken cache skal spyles på disk,
og dermed filsystemet ville være intakt, men hva med elektronikk?Husk at de fremdeles runnning.

Vel jeg har en blandet opplevelse, siden jeg har jobbet med chip Level reparasjoner

Noen gang fikk dammaged og litt tid det virket som ingenting ble gjort til det
men det er slik elektronikk enheter

den tekniske siden er at når du tar ut strøm conector fra baksiden (tilbake) for harddisken du ikke kan gjette hvis
bakken GND er første eller den (5 V, 12V) red gule ledningen ditached
men hvis GND er detached første deretter hardisk vil oftest bli drept som retur banen for gjeldende ikke er der det brenner for flate gule kondensatoren og bare PCB er død ikke Media

jo mer jeg sier jo mer du blir forvirret, men hvis du føler at jeg har hjulpet eller kan huske HelpME knappen

Hilsen
dEVEN

Theres en grunn til at Windows kaller det "fast stasjon".Det
burde bli fjernet når PCen er på.Hvis du gjør det, håper at det wont være alt kompliserte problemer skjer.Min erfaring, på grunn av løs IDE kabler og strømkabler, data er skadet og skapte skadede sektorer.Derfor anbefaler jeg at du ikke koble dem når PCen er på allerede.

hei,
Jeg ser to problemer med å fjerne harddisken din mens PCen kjører.
1.driften av disken kan mislykkes
2.OS ikke kunne montere den

hvordan noen gang hvis du PC-en ikke er slått på, jeg dont se noen problem i fjerner harddisken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back