erstatning for transformator

M

mufthas

Guest
Hvordan konverterer 230VAC til 50VAC uten å bruke en transformator eller motstander nettverket.

Hei mufthas,
Hvis dette er et reelt spørsmål for en videregående skole eller høyskole problemet kan du gjøre det ved hjelp av en kapasitive Skillelinje nettverk, 2 kondensatorer brukes som en resistive Skillelinje nettverket.Beregn reactances av kondensatorer som er nødvendig hvis du skal gjøre det ved hjelp av to motstander deretter beregne reactance verdier av de to kondensatorer kreves bruker standard reactance formel.Ikke forvente å få mye brukbart strøm ut av trappet ned forbindelse mellom de to kondensatorer skjønt.

Jeg antar dette er for et universitet spørsmål som bærer ingen ekte forhold til virkelige verden elektronikk, jeg vil ikke anbefale å gjøre dette for en praktisk strømforsyning prosjektet, kan du få mange alvorlige problemer.Kapasitive dividers er noen ganger brukt med suksess i radio-frekvens samsvarende kretser og i andre strømsparingsmodus signal kretser, men ikke engang tenke på å bruke dem som en transformator erstatning i en PSU eller også som en kilde til 50/60 Hz for et signal timing kilden når den er koblet direkte til FN-isolerte MAINS inngang.
Bob.

en måte du kan gjøre det på er å bruke første en smps konverter for å få spenning til 50VDC.

... så du slår denne med en inverter hjelp sinusformet PWM ... og du deretter filtrere utgang for å få 50 VAC

...... Eller er det at du må GET IT TIL 25vdc på First .... jeg trenger å gjøre noen tegninger
osv. (beklager hovedsteder)

Uansett, du ser hva jeg mener .............

1.utbedre AC.
2.Enten jevne den med en cap eller bruke en maktfaktor corrector å gi smoothish DC ....
3.Deretter kan du bruke en smps å konvertere smoothish DC til 50VDC.
4.Deretter kaster de 50VDC inn i og inverter og bruke spesielle sinusformet PWM.
5.Then filtrere ut den høye frequecncy å la deg 50VAC ved 50Hz

den sinusformet PWM ........ kan du få noen IC for å gjøre det ..... det gjør puls bredde proporsjonal referecne 50Hz sinus amplituden

kan du også kunne få en modul som gjør mye av dette for deg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back