ESR verdi for LDO og tempco

E

ee_cchac

Guest
Jeg arbeider nå med LDO, seesm å være nesten ferdig.

Men jeg fikk et problem.

Da jeg jobbet på min LDO design, s lastingen cap "ESR verdien er 1 ohm.Så, når jeg nesten slutten, jeg hørte at 1 ohm er for stor, og 20m ohm er egnet.

Jeg var så super ned, siden det seesm til meg jeg må tilbake til første steg for å justere størrelsen på LDO.

Spørsmål ønsker å spørre:

1> Jeg har hørt at 1 ohm er egnet til å bruke, mens små verdi si, 20m ohm er også bra.Det er programmet avhengig?Hvilken verdi bør jeg bruke?

2> min tempco Resultatet er evry dårlig, jeg tror jeg skal være "takk" til bandgap (* BJT *) krets, siden tiden er runnign ut, noen ekspert meg gi hint om å utforme en enkel og lav tempco (50ppm/oC) bandgap?

Hei,
Selv om høy ESR verdier er god fra stablility synspunkt.Det vil sterkt påvirke PSRR.Så det godt å bruke lue belastning å ha lav ESR.Jeg synes du bør planlegge LDO for 20m ohm eller lavere.
Jeg tror en enkel konstant mill. skjevhet krets med første ordre temperatur kompensasjon vil gi deg <50 til 60 ppm tempco.Du kan også gjøre noen trimming hvis det ikke mulig å møte denne spec.Men jeg tror du skal kunne oppnå dette uten trimming.

hilsen
fred

Takk for svar

jeg nå fått et annet problem, jeg finner at LDO tempco ikke følge bangap tempco.

min bandgap tempco gjøres form, men LDO er en linje med en økende skråning ..

det synes min krets burde korrekt i connetion.

noen vite hva som er galt?

Hei,
Hvis u vil ha et stabilt LDO med lavere ESR, så u være nødt til å gå for frekvens erstatning med mill. ekstrautstyr.Det er en artikkel av "chaitanya Chava" på dette.

I tillegg kan tempco med økende skråningen gjøres kuppel formet ved å variere motstand.En ting å bli husket er motstandene i feedback loop må holdes i multipler.For eksempel, R1 = 20k og R2 = 37.5k, deretter velger enheten motstanden som 5k.For R1, bruke 4 unit motstander i serie.For R2, bruk 7 enhet motstander i serie (35 k ohm) 2 unit motstander i parallell (5k / 2 = 2.5k).For å oppsummere, uansett motstand verdien u nød er å være avledet fra serie-parallell kombinasjon av enhet motstander.Dette vil redusere variasjon av ulike motstand verdier på tvers av PVT hjørner.

Hope u forsto ...

Hilsen,
cinch

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back