Estimate dekning og beregne kapasitet på CDMA 2000-1X

N

nguyencamly

Guest
Jeg studerer dette suject.ple hjelpe meg.Foruten jeg vil simulere med Excel.Jeg trenger referanser om dette problemet.
ple hjelpe meg

nguyencamly,

Her er en. XLS CDMA 1x kapasitet kalkulator og en. XLS som caculates sammensatt Ec / Io med flere forstyrrende signaler til stede.

Dekning for en gitt celle vil avhenge av hvilken frekvens som benyttes, terrenget og rot som er involvert og hvordan rengjør Ec / Io verdier egentlig er.

Her er det ledig plass tap regnestykket:

Path Loss Beregninger for
FCC-del 15 Radio Systems.

Den teoretiske rekkevidde av en del 15 radio-systemet er beregnet ved utgangen til utgangen banen tap ligningen utviklet av John Pierce av Bell Telephone Laboratories:

PL = 20 log (C) 20 log (V) - G1 - G2 - 27,6 [1]

hvor,

F = frekvens i Mhz,
S = avstand i meter mellom radiosender og mottaker i meter,
20 log (C) = gevinst av et isotrope antennen og
G1, G2 = antenne gevinster av sender og mottaker antenner.

Den tillatte bane tap bestemmer omfanget av den del 15 lydanlegget.Den frie luft eller linje av området overføringstap vil bli diskutert først og neste effekten av gjenstander eller diskontinuitet i overføring banen vil bli drøftet senere avsnitt - Hvorfor del 15 Systems Ikke Reach sitt potensial Range.

Federal Communications Commission regulerer overført signal's feltstyrke, i de fleste tilfeller.Kombinasjonen av utgangseffekt og antenne få bestemme senderens feltstyrken.Derfor, i de fleste praktiske tilfeller den "beste" antenne for en del 15-senderen er en antenne som stråler like godt i alle retninger.Mest electically små antenner at gjennomføringen av en vesentlig isotrope antenne.Eksempler på nesten isotrope antenner er elektrisk liten løkke antenner og riktig utformet fire filar antenner.

Den minste mottatt signal strøm er definert av mottakeren støy figuren og minimum signal støyforhold nødvendig for å opprettholde design bit feilrate, eller mottar bakgrunnen støynivå og minstekravet signal nivå for å opprettholde design bit feilrate.

Omorganisere Transmission Path Loss Equation [1] for å oppnå den mottatte strøm refererte til overført makt.

Pr = Pt - PL = Pt - 20 log (F) - 20 log (S) G1 G2 27,6 [2]

hvor

Pt = Transmitted Power (spesifisert av FCC)
Pr = Received Power (bestemmes av ønsket BER og støynivåer

Pr = Pt - G1 - 20 log (F) 27,6 (1) G2 - 20 log (S) [3]

omorganisere for å beregne avstanden vi får

20 log (S) = Pt - G1 27,6 (1) G2 - 20 log (F) - Pr [4]

20 log (S) = [Pt - G1 27,6 (1) G2 - log (F) - Pr] / 20 [5]

log (S) = [pt - G1 27,6 (1) G2 - 20 log (F) - Pr] / 20 [6]

S = 10 [Pt - G1 27,6 (1) G2 - 20 log (F) - Pr] / 20 [7]
Overført feltstyrke =
Pt - G1 - 20 log (S) 27,6 (1) G2 - 20 log (F)
[Nødvendig Receiver Sensitivity] [4]
Håper dette hjelper.

Mindrover
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back