et grunnleggende spørsmål om høyfrekvent signal overføring

V

vonleo

Guest
Hei, alle sammen, mitt spørsmål kanskje veldig lett for gutta jobber med elektromagnetiske.Jeg tror overfører et signal med en høy frekvens kan få en lengre avstand enn lavfrekvente overføring, siden høyfrekvent har et sterkere felt.Det er også et forhold om overføring på plass: (bølgelengde / avstand) ˛ å beskrive tapet på plass.Men iblant høye frequncy overføring har mer tap enn lavere kollega, og jeg tror det lavere frekvens har en større bølgelengde, så det kan circumambulate den store barrieren bedre ...Selvfølgelig svært lav frequecy overføringen får mye av forstyrrelse og også begrense båndbredden.Men hva det nøyaktige forholdet mellom tap og overføre frekvens?

Takk.

Disse "ledig plass tap" diagram er basert på isotropic antenner i hver ende.På mottakersiden en isotropic antennen har en tilsvarende fangst området om åttendedel av et kvadrat bølgelengde.Det er det som gjør diagrammet vise flere tap ved høyere frekvenser.

Den elektriske og magnetiske felt av et fly bølgen er kun relatert til strøm og impedans ledig plass.Det er uavhengig av frekvens.

Hvis du går mellom to punkter på jorden banen blir svært komplekse og ofte avhengig av på grunn av de mange modusene for forplantning.For bakken bølge av attenuation er lavere ved lavere frekvenser.Sky bølger som går gjennom D ionospheric laget dempes mindre ved høye frekvenser.Den refleksjon fra F laget er en lav pass filter effekt med en relativ sterk cutoff.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back