Et merkelig problem med hovedkortet mitt

• Thread starter HardwareArtisan
  • Start date
H

HardwareArtisan

Guest
Jeg laget en video styret, som hovedsakelig inkluderer inngang video AD, videoprosessor, videoutgang DA.

Når du skal teste min design, styret kjører i videoen lokale loop.Det er å bruke en DVD til utgang CVBS analoge videosignalet til styret mitt, og så videoprosessor videresende data fra AD direkte til DA, og DA utgang CVBS analoge signalet til en TV for brukerens syn.

I prosessen fant jeg ut at etter styret slått opp, er det ut video på TV, som skal være en video i bevegelse, stillhet.Og hvis jeg kortslutning noen av digitale utgangssignaler av AD til groud i et par sekunder, vil videoen på TV være normal.

Jeg har jobbet med saken i flere dager, og det er virkelig tøft for meg.Lagt etter 5 minutter:Og jeg har testet følgende elementer, men ingen er roten av problemet.

1) signalkvaliteten er bra, strøm, klokken er god
2) AD og DA timingen er ok
3) uansett video på TV er normalt, AD utganger er riktige
4) Jeg har forandret en annonse, med andre deler alle det samme, og systemet er korrekt
5) Jeg byttet en video prosessor, med andre deler alle det samme, og systemet er korrekt, også.

Det synes som kanskje er det kompatibilitetsproblem mellom AD og videoprosessor

Hei,

Det kan være grunn av ADC metning problem.
Du må kanskje bruke andre ADC som har mer antall bits.

Hvis du trenger mer informasjon, kontakt meg.

Hilsen,
N. Muralidhara

Det ville hjelpe hvis du gir IC tallene.Har noen av dem krever en nullstilling.Mange video dekodere / enkodere krever sette opp data via en I2C bus.Mer informasjon vennligst

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back