Et OSD systemet - Clamping et videosignal

F

fabien_bp

Guest
Hallo,

Jeg er for tiden gjør en OSD systemet.En mikrokontroller håndterer alle vertikal / horisontal synk, og utganger med høy / lav spenning om bitmap å vise og timings.

Alt fungerer som det skal med en DVD pal kilde, som er en full positivt signal, men jeg har problemer med å gjøre det arbeidet med et lite kamera => PAL videosignal har en negativ synkronisering, at jeg ikke kan håndtere direkte med pic -- Jeg utløser horisontal sync med en terskel -.

Jeg har lagt til dette innlegget en visning av signal direkte knyttet til omfanget.

Hvordan kunne jeg legge til en spenning offset (eller klemme synkroniseringen - lave nivåer) til 0V for å unngå eventuelle negative spenninger.En holde høyre impedansen matchende (75ohms) av hele systemet også ...?

Takk,
Fabien
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Du er på utkikk etter en DC restaurering krets.Den enkleste en bruker en diode.Men signalet nivå må være større enn hva du har.Så mitt forslag er forsterke signalet og deretter bruke en diode eller OPAMP-baserte ideelle-diode å gjøre DC restaurering.Ta en titt på denne artikkelen også. Http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/3303

Den enkle diode til GND vil gjøre triks, hvis du har nok amplitude, som jeg sa.Etter DC gjeninnfører jeg ville bruke en komparator for å oppdage bare sync pulser og deretter bruke resultatet av komparator for PIC innspill.

Høyre!Jeg prøvde det diode knep.
Hvis jeg kobler direkte kameraet til omfang, og legge til en diode, så signalet har en 600 mV utlignet.Flott!

Men når jeg kobler kameraet ( diode) til TV, så signalet går tilbake til sitt opprinnelige nivå ...Kan noen forklare meg hva som skjer da?

Takk,
Fabien

sannsynligvis fordi TV har 75ohm impedans, noe som gjør diode ineffektive.Så etter diode du bør bruke en buffer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back