et spørsmål om AIC23.

C

Circuit_seller

Guest
Hei

Jeg har et TMS320C6416DSK som har en AIC23 kodek på den.Jeg vil vite Kan jeg bruke en 12kHz signal til det?
Jeg har lest datablad i databladet er angitt som et digitalt vil filtrere bort digital sampling data (som vist nedenfor).Jeg vil vite om 3 betyr PI eller ikke?

Hilsen
 u]

Normaliserte audio samplingfrekvens er resultatet av ligningen for [signal frekvens] / [samplingfrekvens].
Så hvis vi har for eksempel samplingfrekvens lik
minst 44,1 kHz, verdi 3 i reell frekvens domene betyr
minst 44,1
kHz * 3 = 132kHz.

Hei

Dette frekvensrespons er for et digitalt filter.Så jeg tror 3 betyr pi.
Har du expriences i arbeid med denne brikken?

Hilsen

Hi Circuit_seller

Jeg har ikke brukt AIC23 chip.

Jeg brawsed Dataarkvisning for deg, og etter min mening den normaliserte frquency bør interpred sånn.Den'3 'bør ikke interpred som pi
Den interpolering filter i ADC jobber på frekvensen mye høyere deretter input samplingsfrekvens (minst 44,1
kHz for eksempel).
I min poinion bør du antar at 1 coresponds til skriving samplig rate så interpolering filteret har kuttet frekvens lik
til Nyquist rate (halvparten av samplingsfrekvensen)

Så vidt jeg så samplingsfrekvensen kan justeres ved hjelp av 'Samplingsfrekvens Control (Adresse: 0001000)' register

Så antar du bruker samplingsfrekvens 44.1 kHz ([SR3: 0 BOSR] = 10001) og 1 på figuren coresponds til
minst 44,1
kHz, og du
kan søke frekvens opptil 22.050kHz som den er i henhold prøvetaking teoremet.
Alle høyere frekvens komponenter (den quantization støy også) er dempes av interpolering filter slik at du har høyere amplitude oppløsning.

Med vennlig hilsen
Dora

Hei

Takk for oppmerksomheten.Men jeg kan ikke vite hvorfor TI Spesifiserte et digitalt filter frekvensrespons det.Jeg skal teste det.

Hilsen.

Hi Circuit_seller

Jeg tror jeg vet grunnen av forvirring.Du forventer å se pi corespondent til Nyquist frekvens for dette filteret.
Dette er faktisk tilfellet for alle digitale filtre når frekvensen [radian / s] er brukt som x-akse.

I dette tilfellet derimot dette er interpolering filter.Det har klokke 256 *
minst 44,1
kHz (begge koeffisientene 256 og 44,1 kan justeres for denne chip ... jeg gir bare eksempel)
så Nyquist frekvensen av dette filteret er 128 *
minst 44,1 kHz.
Så noboady er interessert i denne interne høyfrekvent imidlertid, og det er praktisk å normalize den til skriving samplingfrekvens
minst 44,1 kHz.
Så 1 coresponds til 44,1 kHz.

Du kan enkelt måle denne ADC filter størrelsesorden respons.
Bare bruk hvit støy (la sey opptil 3 *
minst 44,1 kHz) og gjort spektrum estimering av ervervet data.
(Du trenger hvit støy generator.) Jeg kan gjøres spektrum estimering av dataene for deg (hvis du har noen problemer i denne sammenheng)

For DAC bare sende hvit støy og måle continious spekteret.(kan sende deg hvit støy data, eller bare bruke rand i matlab eller tilsvarende programvare)

Du kan sonde omfanget reaksjon av en sinus bølge også.

Merk at dette filteret faktisk øke en bits oppløsning (ved 256 *
minst 44,1 kHz) til (16 bit på
minst 44,1 kHz) så er det veldig inportan del av sigma deltaet ADC / DAC.

Hvis jeg kan bidra med noe bare gi meg beskjed!

Med vennlig hilsen
Dora

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back