Et spørsmål om denne kretsen

W

wjxcom

Guest
Kjære alle: se på denne kretsen please.denne kretsen er et utgangsnivå som introduserte i boken writed av Gray (side 383).I denne boken, sier Gray at "for enkelhet, antar først at en kortslutning er koblet fra den renne av M4 til renne av M5 ,.....".

Men jeg tror ikke at dette vel er logisk.Fordi M3 produsere strøm, og dette gjeldende må overføres ved M4 and M5, så både M4 and M5 kan ikke cut-off.men når en kortslutning er koblet fra den renne av M4 til renne av M5, tror jeg M4 eller M5 vil bli kuttet, slik at den nåværende produsert av M3 vil ikke bli overført.

Så jeg tror vel det er ulogisk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Forslaget er logisk å forenkle sitt argument: da han sa kort M4 til M5 avløp, hva han egentlig mente er AC kort (dvs. i form av små signal ac analyse).Dette vil hjelpe deg å analysere impedansen problemet og push-pull drift.

Hei, willyboy19: du sier at korte M4 å M5 drenere betyr AC korte, men hvordan å analysere DC under dette forslaget?

thanx

Jeg ville gå med strømmen gjeldende speilet forklaring.Først må du kontrollere den totale strøm gjennom enhetene bias tilkoblingen.Så kan du modulere utdataene fra inngang gate

Barrybear

Dette er svært calssic output stage.Level skift for å sikre lav forvrengning.

Hei, alle: Jeg vil vite at når en kortslutning er koblet fra den renne av M4 til renne av M5, ikke likestrøm overføring til M4 and M5?

hei wjxcom,
i attache tilsvarende krets av diagrammet ditt.
M4 & M5 brukes til skjevhet M1 og M2.
når vi kobler renne av M4 å drenere av M5.den er lik sette to MOSFET terskelen spenning lik null.
På denne måten output / input charactristic vil bli endret.og den produserer forvrengning.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Kjære Davood Amerion: men hvorfor tilsvarende bias spenning på M4 and M5 er Vt?på samme tid, i alle fall, bør renne spenning på M4 and M5 ikke være like, er det?

ja det er.
For enkelhets skyld antar vi M4 & M5 med Vt
faktisk, Vt av M4 endring med Vt av M1 og M5 bytte med M2.
og når MOSFET gjennomfører det Vgs er større enn Vt
I metning region: Ids = (W / L) (K / 2) * (Vgs-VT) ^ 2
Ids for lav, kan vi anta Vgs ≈ Vt
Jeg tror, i denne forbindelse, Quiescent strøm av M1, M2 er lik gjeldende kilde til M3.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back