et spørsmål om en op amp design

A

airboss

Guest
Hei,

Jeg
er en nybegynner til analoge design.Jeg arbeider med et prosjekt med en spec som følger:
forsyning 1.8 v
skriving utvalg pp 0,9 -250mv pp500mv
output utvalg pp diff 1V
enhet få båndbredde 1G
fase margin> 60
strømforbruk <20mw
Beregnigner 1.5pico
Mitt første spørsmål er, her, skriving differensial spenningen pp 500mv og utgang område er 1V.Betyr det at den Av = 2?

2. Jeg vil bruke teleskopisk cascode.Trenger jeg å bekymre inngangssignalet rekkevidde?I Razavi eksempel han ikke tar hensyn til innspill utvalg i betraktning.Men hvorfor?

3rd, her jeg har å komme GBW = 1G.Hvordan kan jeg begynne å oppfylle dette kravet?Takk for noen råd på forhånd.

Jeg tror at lukket sløyfe gevinst ville være lik 2.Dette betyr ikke at Opamp
er få er 2.

Også en 1G Gain Bandwidth produktet veie for høy.Mest sannsynlig vil det være umulig (men kan ikke være 100% sikker på det).

Jeg tror for gitt hastighet og skriving rekkevidde,
er teleskopisk er ikke en veldig god kandidat (svært begrenset i / p utvalg).Kanskje du kan prøve en gjeldende speil Opamp (men erstatningen blir ikke lett).

bruk foldes cascode opamp med gevinst forsterke forsterker (som også er en foldet cascode opamp).se baker li for flere detaljer.

Hei,

ville det være easire å bruke 2 etapper?

eller kan noen dele hvordan vi kan bestemme antallet etapper og topologi vi kan bruke?takk.

Jeg tror ikke bruke 2 stadiet er lettere

Hvis du designe din ampli med en god metode, og hvis du respektere alle begrensninger, vil du ha en god forsterker!

Jeg tror også at teleskopisk er ikke en veldig god idé!

airboss wrote:

Hei,ville det være easire å bruke 2 etapper?eller kan noen dele hvordan vi kan bestemme antallet etapper og topologi vi kan bruke?
takk.

airboss wrote:

Hei,ville det være easire å bruke 2 etapper?eller kan noen dele hvordan vi kan bestemme antallet etapper og topologi vi kan bruke?takk.

Du kan lese opp på høy hastighet lav utlignet op amp

Først output spenning swing er det dobbelte av inngangsspenning ikke betyr at Av er 2.du kan ikke få Av, særlig dc gevinst fra denne spec.

Sekund, fordi Spenning er 1.8v og utdataene område er 1V, særlig skriving rekkevidde er 0.5v, teleskopisk arkitektur kanskje ikke kan imøtekomme disse spesifikasjoner.Brettede-cascode er en god choince.

Sist den ugb er 1G, så gevinst-forsterke teknikken er nødvendig.
airboss wrote:

Hei,Jeg er en nybegynner til analoge design.
Jeg arbeider med et prosjekt med en spec som følger:

forsyning 1.8 v

skriving utvalg pp 0,9 -250mv pp500mv

output utvalg pp diff 1V

enhet få båndbredde 1G

fase margin> 60

strømforbruk <20mw

Beregnigner 1.5pico

Mitt første spørsmål er, her, skriving differensial spenningen pp 500mv og utgang område er 1V.
Betyr det at den Av = 2?2. Jeg vil bruke teleskopisk cascode.
Trenger jeg å bekymre inngangssignalet rekkevidde?
I Razavi eksempel han ikke tar hensyn til innspill utvalg i betraktning.
Men hvorfor?3rd, her jeg har å komme GBW = 1G.
Hvordan kan jeg begynne å oppfylle dette kravet?Takk for noen råd på forhånd.

Hei,

Nå får jeg en ekstra tilstand.DC gevinsten er 65 dB minst.Er det greit å fortsette arbeidet med foldet cascode gevinst forsterke eller 2 fasen er bra nå?takk.

Hei,

Som jeg sa i mitt tidligere innlegg
er det bedre å jobbe på brettet cascode.Der etter rimelig får jeg mente gevinst> 60dB.

Hilsen

generelt, 2-stadiet har super frekvensrespons, mens fold har bedre felles inngang rekkevidde.
bare for 65db, enten kan oppnå lett i tilfelle presentere prosesser
men hvis du trenger en 1g enhetstestskript få båndbredde med at "høy" dc vinning, som postet over, gevinst-styrke er bruk for å oppnå båndbredde mål.

airboss wrote:

Hei,Nå får jeg en ekstra tilstand.
DC gevinsten er 65 dB minst.
Er det greit å fortsette arbeidet med foldet cascode gevinst forsterke eller 2 fasen er bra nå?
takk.

youyang wrote:

generelt, 2-stadiet har super frekvensrespons, mens fold har bedre felles inngang rekkevidde.

men hvis du trenger en 1g enhetstestskript få båndbredde med at "høy" dc vinning, som postet over, gevinst-styrke er bruk for å oppnå båndbredde mål.

hi ipsc,
Jeg gjør en comparasion av 2 krets i form av sine fordeler.

til design, den lille strømforsyningen og skriving felles utvalg gjør 2-stegs en ikke godt valg, som er den spec på innspill felles utvalg bør være den første gjennomtenkte faktor for å velge din krets struct.
fra dette punktet, kan du velge kastet eller tog til tog
så høy enhet få båndbredde, som er omtrent på produkt av dc gevinst og-3dB båndbredde,
kan nås gjennom å oppnå en høy dc gevinst.
fra dette punktet, kan du velge gevinst-boost og andre teknikker.
ipsc wrote:youyang wrote:

Hei,

Jeg antar dette spørsmålet høres litt dumt, men ....
Jeg
har hørt rail-to-rail noen ganger, men jeg forstår ikke helt vet hva det er.Kan du gi meg noen eksempler?takk

airboss wrote:

Hei,Jeg antar dette spørsmålet høres litt dumt, men ....

Jeg har hørt rail-to-rail noen ganger, men jeg forstår ikke helt vet hva det er.
Kan du gi meg noen eksempler?

takk

Du kan finne gode eksempler på Huijsing boken, som er avialable i download-delen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back