et spørsmål om forsterker fase margin og båndbredde

H

hacksgen

Guest
Hei alle,

Jeg har en tvil om driften av forsterkeren.Så langt fra hva jeg har lest i litteraturen personer har utviklet forsterkere der de sørge for at enheten får båndbredde fasen margin forsterker er atleast 50 ° eller mer for stabil drift.Det jeg antar er at amplifer ville kanskje brukes også som en buffer.

antar at jeg ikke er interessert i å bruke forsterkeren som en buffer, og jeg vet hva som er mitt inngangssignaler båndbredde.
Hva jeg vil vite er om det er en forsterker med en enhet få båndbredden hyppigheten av si om 1 GHz der fase margin er lavere enn 0 ° eller mindre, og si frekvenser av opp til 100MHz fasen margin eller forsterker er på 50 ° eller mer.betyr det at forsterkeren kan brukes uten stabilitetsproblemer opptil en båndbredde på 100MHz.og videre at frekvensen vil den ha stabilitet problemer.

Takk

hacksgen wrote:

.........

..............................

Hva jeg vil vite er om det er en forsterker med en enhet få båndbredden hyppigheten av si om 1 GHz der fase margin er lavere enn 0 ° eller mindre, og si frekvenser av opp til 100MHz fasen margin eller forsterker er på 50 ° eller mer.
betyr det at forsterkeren kan brukes uten stabilitetsproblemer opptil en båndbredde på 100MHz.
og videre at frekvensen vil den ha stabilitet problemer.

Jeg er ikke sikker jeg forstår hva du mente.Jeg vil forklare mine tvil mer tydelig.
vurdere comparator arkitektur for eksempel et tre stadium preamplifer pluss klinke system med hver Preamp scenen har visse gevinst.kan si at de 3 stadium Preamp bruker en utgang utlignet lagring ordningen å avbryte utlignet spenninger.Dette bruker ingen feedback loop slik motsetning skriving utlignet lagring ordninger.

Og forutsatt samme tilstand som det jeg sa.den har en fase margin på 50 ° eller mer opp til 100MHz frekvens og enhet få båndbredde på 1 GHz, en fase margin på 0 °.

betyr det at den kan brukes som en comparator opp freqencies av 100MHz eller mindre og det vil oppstå stabilitetsproblemer bare hvis frekvenser gå utover 100MHz.

Jeg ber om dette fordi jeg leste i en av rapportene sted om noen bruker et slikt system.

Jeg er ikke sikker jeg forstår hva du mente.
Jeg vil forklare mine tvil mer tydelig.vurdere comparator arkitektur for eksempel et tre stadium preamplifer pluss klinke systemet.
kan si at de 3 stadium Preamp bruker en utgang utlignet lagring ordningen å avbryte utlignet spenninger.
Dette bruker ingen feedback loop slik motsetning skriving utlignet lagring ordninger.Og forutsatt samme tilstand som det jeg sa.
den har en fase margin på 50 ° eller mer opp til 100MHz frekvens og enhet få båndbredde på 1 GHz, en fase margin på 0 °.Hvis du ikke har noen tilbakemelding, har du ingen loop gevinst - og det er ingenting som en fase margin (årsak det er definert bare for lukkede sløyfer!)betyr det at den kan brukes som en comparator opp freqencies av 100MHz eller mindre og det vil oppstå stabilitetsproblemer bare hvis frekvenser gå utover 100MHz.
Hvis du ikke gjelder tilbakemelding blir det ingen problem med ustabilitet!
Og jeg gjentar: Hvis noen krets har stabilitetsproblemer, det spiller ingen rolle om innkommende frekvensen er 1 Hz eller 1 MHz.Det begynner oscillating fra sin egen (fra støy eller slå på inrush signal)
Eller med andre ord: Du kan bruke - fra stabilitet aspektet - hver opamp som ikke er kompensert som et comparator (i en åpen sløyfe konfigurasjon uten Neg. Tilbakemeldinger).Mer enn det, bør det ikke er kompensert.

så bruker amplifer med utgang utlignet lagring ordningen vil ikke ha noen problemer fra fase margin whtsoever siden en åpen loop system.og amplifer selv er enkle n kanal differential pair med gjeldende kilde belastning.
mens hvis jeg bruker input utlignet lagring ordningen for preamplifers så det vil være stabilitetsproblemer.er det riktig?Lagt etter 1 time 8 minutter:Takk for svar.noe jeg fikk forveksles med ditt svar.Jeg kunne ikke forstå hva du mente å formidle.takker for informasjonen.

hacksgen wrote:Takk for svar.
noe jeg fikk forveksles med ditt svar.
Jeg kunne ikke forstå hva du mente å formidle.
takker for informasjonen.

Brønnen ble jeg forvirret av ur forklaring noe.men jeg fikk det avklares uansett.Takk for info.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back