et spørsmål om HFSS

C

ChowChen

Guest
hei, jeg bruker HFSS 9,2 til simulering et horn antenne da jeg satte opp stråling grense på to måter:. 1. stråling grense inneholder hele horn antennen (inkluderer bølge port). 2. stråling grense kun inneholde blenderåpning. Jeg synes resultatet med to metodene er forskjellige. som er rett? Thankx

hi ChowChen, den andre metoden er sammenlikne mer rett til første metoden. den beste metoden er at du tegner en rektangulær boks (hvis horn er recangular) eller sylinderformet boks (hvis horn er konisk) med samme tverrsnitt som horn blenderåpning og deretter definerer du bare sidene veggen i boksen som stråling grense. så en-det er bedre at stråling boksen begynne fra blender eller alittle før det. 2-hvis du tegner en boks med en større tverrsnitt enn aperture overflaten er det bedre du definere tverrsnitt så perfekt E. hilsen.

Jeg har et nytt spørsmål om stråling grensen kun inneholde blenderåpning, da den nåværende vegg ikke vil bli calculate.it vil påvirke feltet. Effekten er stor?

Jeg sa ikke når du gjør i henhold til andre metoden resultatene er absolutly riktig. og jeg ikke si den første metoden er absolutly galt. faktisk alle metoder har noen feil, men som er mer nøyaktig? når du velger et ansikt som en stråling grense, supposes programvaren som strålingen fra at ansiktet skal skje om det er riktig eller galt. så det er bedre at du gjør et kompromiss mellom uendelig grunnplan tilnærmelse og tilnærming av ubetydelig stråling. Du bør tegne en boks med samme tverrsnitt som blenderåpning overflaten hvis du ønsker å bruke uendelig grunnplan tilnærming, og bør trekke en flere store boksen hvis du ikke ønsker å ignorere stråling under grunnplan. Jeg tror uendelige bakken tilnærming er bedre. regds.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back