Et spørsmål på enkle ESD

B

bigworm

Guest
Hei, karer,
min ESD problemet er om den store kondensatorer mellom makten jernbane og bakken.
Som du vet, når positive spenningen kommer, trenger store hetter mellom makten og GND for utslipp elektroner
så er det et godt valg for å bruke MOS cap siden MOS hetten har større enhet caps enn MIM?
men jeg er redd det høyspenning anspore vil distroy av oksid av MOS og føre til svikt.vil det skje?

takk.BW

Er kondensatoren problemet ditt?Er det en filtrering kondensatoren?

Du kan bruke en diode i revers?

For strøm rail basert ESD beskyttelse u bør å ta hensyn til RC basert klemme kretser.Under ESD arrangementet deres kretser oppfører seg som store Capacitance.
Hvis u trenger on-chip decoupling kondensatoren den MOS kondensatorer har alvorlige ulempen det kan lide fra gate oksid reability problem.

Mange bok om ESD beskyttelse fritt avalabile på forumet.
Se etter en av dem:
Sanjay Dabral, Timothy Maloney - "Basic ESD og I / O Design"

for strømforsyning basert ESD ta en titt på diode og klemme basert ESD beskyttelse krets ....

Er problemet porten oksid av MOS kondensatoren.
Jeg håper du har en stdtie digital cell.If du bruker PMOS som hetten du kan koble gate til vss overfor de stdtie og avløp, kilde-og bulk til vdd forsyningssikkerhet.
Også din chip ville pads for ESD beskyttelse.
Kraften skinner som går til et så stort område av spredningen at ESD enery lett kan få distribuert.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back