Et trinn opp Transformer og Spenning Amplifier

P

purifier

Guest
Kan noen hjelpe meg please?Jeg ønsket å vite den eksakte forskjellen mellom et trinn opp transformator og en Voltage forsterker?

Jeg kunne få dette for transformator:

En elektromagnetisk apparat for å endre spenningen til vekselstrøm elektrisitet.Hver transformator har en primær coil og en eller flere andre ruller.Den primære coil mottar elektrisk energi fra en strømkilde og par denne energien til andre ruller ved hjelp av et skiftende magnetfelt.Energien vises som en elektromagnetisk kraft i hele spolen, og hvis en last er koblet til andre energi overføres til lasten.Spenningen der strøm brukes i motorer og lamper er mindre enn det som kreves for distribusjon.Det er nødvendig å øke spenningen ved å generere stasjonen til verdien som er nødvendig for overføring som kalles "steg opp spenningen.Så å senke den på det punktet av forbruket til de verdiene som kreves av motorer og lamper, som kalles "step down".Transformatoren er det som gjør disse endringene i spenning.

Men hva er den grunnleggende forskjellen og i hvilke situasjoner bruker vi Step Up Transformer og Spenning forsterker?

Op forsterkere forsterke spenninger akkurat som transformatorer.Men det betyr ikke ut mye strøm.En transofrmer på den annen side kan overføre mye makt til andre ruller.Det er derfor en op amp blir aldri brukt til å drive motorer eller gi en makt rail.Hvis du lese dataarket maks utgangsstrømmen er vanligvis mindre enn 100mA.

Noen andre forskjeller betwee en transformator og spenning forsterker:

Transformer fra naturen sin isolerer primære (e) fra andre (s).Det er isolert forsterkere, men de brukes ikke så ofte.

Ideell transformator overføringer samme mengde energi: hva kommer i er å komme ut, inngang energi av en forsterker er lav, og output (= input * gain) er høyere.PS: Jeg Woud ikke bruke ordet "forsterke" med transformatorer.Transformatoren ikke forsterke ikke, det overføringer eller coverts energi ...

Hovedforskjellen mellom step up trafo og forsterker er at transformatoren er passiv komponent og forsterker består i utgangspunktet av aktive elementer som transistorer, FETs eller rør og passive komponenter.Step up transformator "forsterker" signalet fordi sekundærutviklingen har flere svinger enn primære.Forholdet mellom sekundær og primær spenninger er proporsjonal andel av svinger i sekundær og primær viklingene Vp / Vs = Np / Ns.Forsterkere utnytte eiendommen til aktive enheter som konverterer liten inngangseffekt signal til høyere utgangseffekt signal ved å konvertere DC-strøm fra strømforsyningen.

Propably du mener så langt spenning nivåer er bekymret.
Steget opp transformator øker bare spenningen i henhold til svinger forholdet.Kraften ved utgang er mindre enn eller lik (ideelle transformator) til makten gitt ved inngangen.Det betyr at jeg * V (input) = I * V (output) dermed har høyere spenning, men mindre strøm, og dermed har en høyere output impedans enn input.

Spenningen forsterkeren har simmillar kjennetegn men det kan være av lav produksjon impedansen (som effektforsterkere) så kan det har også en aktuell forsterkning hvis det er utformet slik.Forholdet mellom "Power input = Power output" gjelder ikke her.
Du kan ha 1V på 1UA å kjøre den inn, men du kan få mange volt på mange forsterkere på utgangen.

Avhengig av behovene til design kan du bestemme hvilken du vil bruke.Er opp til de spesifikke desinger og behov.

La meg summerize alt som er sagt ovenfor ...

Transformatoren er en passiv enhet dermed ingen makt gevinst sånn av spenning
forsterker.

IanP fikk den rett, men la meg si det slik: En transformator er som en girkasse, mens en forsterker er som en motor.Girkassen konverterer energi som en tranformer.Du kan få høyt turtall, lavt dreiemoment i (høyspent, svakstrøm) og lave turtall, høyt dreiemoment ut (lav spenning, høy strøm).Motoren skaper rpm og dreiemoment, men bruker drivstoff, på samme måte som en forsterker trenger en strømforsyning.

Også en transformator involverer samspillet av magnetiske felt som er fraværende i spenning forsterkere.

i / f er en enhet som vil heve den primære volt til høy verdi, men kraften ville b const eller generelt alwz <primære kraft ..
Men forsterkeren er forsterker spenningen ved å øke strømmen ..

et skritt opp spenningstransformator kan forsterke spenningen ved tap av strøm, mens en forsterker kan forsterke strøm, spenning eller begge

et skritt opp transfoer kan forsterke en bestemt type innspill som er sinusformet inndata som jeg kjenner, og hvis u vil forsterke annen type input i donot vite, men det er noen begrensninger med veldig smale varighet pulser (sjekk ut pulsen transformator), mens forsterkeren kan forsterke ethvert signal og legge til at utvalget av input transformatoren er svært fleksibel i område mens forsterkeren ville ha et begrenset utvalg da itz i metning staten,

purifier,
En forsterker kan ha en output impedans som er uavhengig av kilde impedans.En ideell transformator output impedans er lik kilden impedansen ganger kvadratet av svinger forholdet.
.
For eksempel, en transformator med en 1:100 spenning step-up (svinger) forhold som er drevet av en inngang med en kilde motstand på 1000 ohm vil ha en produksjon motstand på 1000 X (100 ^ 2) = 10.000.000 Ohms.
Hilsen,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back