Etsning en 2,4 GHz element?

T

Tripples

Guest
Hei, jeg har nylig begynt å spille med min Cisco Aironet-kort, og jeg er etterforsker forskjellige antenne design. Jeg har bygd to varianter av enkle "hagle" Yagi, hvorav den ene fungerte bra, og den andre ikke gjorde det. Jeg tror jeg har sett referanser til folk etsning antenner ... Ville dette være mulig med 2,4 GHz-båndet? Min idé er å bygge en enkel reflektor som fokuserer på en dipol gravert på en PCB. Har noen noen enkle formler som de kan legge inn som ville hjelpe meg å beregne lengde, bredde, og generell form av et slikt element? Jeg håpet at 2 oz kobber plettering ville gi tilstrekkelig tykkelse. Jeg vet det er mange variabler, men jeg er villig til å tinker med ting å se hva som skjer. Takk for alle hjelp!

Tripples når du etch antennen på PCB du må ta ekstra vare på sin impedans samsvarende med PCB spor og med mindre du er veldig sikker på hva du etch etter beregning av formlene som du ikke får ønskede resultater. søk på google for bluetooth antenner og du kan finne Ferdige lavpris mange TS

Hei alle. Lag en prøve styre av samme størrelse som den virkelige styret. Fyll begge sider med en simarlar mengden kobber som den virkelige styret har. Legg til en trykt antenne rett over en firedel bølgelengde (10mm lengre). Hold området på lagene under antenne fri kobber. Tune den opp ved hjelp av en analysator på 2.4Ghz (Trim med en skalpell). Når du har kopierer du riktig antenne lengde det på deg ekte PCB. .. Prøv å tillate en toleranse på + / - 0.025mm (0,001 ") på kobber etsing Ikke dekk antennen med loddetinn maske da dette vil påvirke tuning er enkelt Phil: lol:

Phil, Noen forslag for å beskytte kobber spor? Hva med gull? JJ

[Quote = junglejenny] Phil, Noen forslag for å beskytte kobber spor? Hva med gull? JJ [/quote] Gull, sølv eller tinn pels plating er OK, har jeg sett klare neglelakk brukes ....... Phil: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back