Første Xilinx FPGA ombord design, hva du skal velge?

B

BlackOps

Guest
jeg ville like å designe første FPGA ombord snart, for å eksperimentere med VHDL gjøre egendefinerte mikroprosessorer ..hvilken enhet du rådet meg til å velge?Virtex5, 4?Spartan?hvilken chip?Jeg er også planer om å plassere en Microcontroller på brettet og interconect med FPGA.og også der nettet kan jeg få alle disse komponentene, inkludert JTAG kabel til god pris?(digikey mv. er kostbar. og futurlec.com ikke har FPGA ting) takkLagt etter 26 minutter:Jeg fant på noe nettsted som JTAG kabel er ca 300 $!er det mulig?eller jeg ser noe galt?hvorfor skulle JTAG-USB-kabel koste så mye?huh?bare en kabel med liten krets inne!

Det vil bli dyrt å utforme en bygge ditt bord, hvorfor ikke kjøpe en for $ 100
http://www.digilentinc.com/

cuz den som designer bord fra grunnen er en måte mye foran den som kjøper den.og den wont være kostbar ...og jeg har en venn EE som ville hjelpe i design.men hva med JTAG kabel?Lagt etter 3 minutter:yeah, funnet fra samme nettsted som JTAG-USB-programmering kabelen koster $ 37.95.så jeg vil koble den direkte til brikken som jeg ser ...Lagt etter 4 minutter:litt forvirret ..den JTAG kabel fra Digilent kan programmere en Xilinx enhet ...bare i styrene?eller jeg kan lage mine egne enhver type bord, plassere Xilinx chip der og programmere den med denne kabelen?

Du ville trenge ekstra komponenter for å bruke USB-kabelen.Du bør også sjekke ut Xilinx parallellkabelen for $ 99.For parallellkabel, du direkte koble JTAG pins til FPGA.Jeg er for tiden desiging en FPGA bord ved hjelp av en spartansk 3AN del som er en FGG676 pakke.

Lykke til i ditt bord design.

Vanskelig å foreslå en passende FPGA uten å vite mer om prosjektet.Noen mikroprosessor kjerner (som PicoBlaze) passer inn i en liten FPGA.Selv 32-bits MicroBlaze med hardware flyttallsytelse passer inn i den lille XC3S200 på Xilinx / Digilent Spartan-3 startpakke.

The Virtex enheter er alle BGA, og krever noe kritisk PCB konstruksjon.En Spartan-3E (eller annen Spartan-3) er mer tilgivende, og noen pakker kan hånden loddet.De er ikke like kraftig som Virtex, men er mye billigere og kanskje et bedre valg for et første prosjekt.

Xilinx to store distributører er Avnet og Nu Horizons.Bestilling fra dem er nesten like enkelt som DigiKey, hvis du vet delenummer.
https: / / www.em.avnet.com/
http://www.nuhorizons.com/

Xilinx innvirkning programvare snakker til flere Xilinx kabler: den gamle Parallellkabel III, Parallellkabel IV ($ 125 US), Plattform Kabel USB ($ 199 US), og den gamle MultiPRO.Parallell kabel IV og Platform Kabel USB er raske, dyre og proprietære (ikke billige kloner).Den Parallellkabel III er lett å finne billige kloner, eller bygge selv.Jeg vet ikke om MultiPRO.

Andre USB-JTAG produkter eksisterer (for eksempel fra Digilent), men krever de sitt eget laste ned programvare, og generelt vil ikke fungere med Xilinx programvare som støt og ChipScope.

Xilinx innvirkning kan konfigureres for en egendefinert JTAG-kjeden.Jeg forventer Digilent USB-JTAG produkter (og andre selskap produkter) skal konfigurerbare også, men jeg har aldri prøvd dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back