falske stier og multicycle stier i digitale kretser

S

spartacus2

Guest
Hei

Jeg gjør et prosjekt på å fastslå eksistensen av falske stier og multicyle stier tilstede i en krets.Er det er programvare tilgjengelig for å gi denne informasjonen hvis kretsen netlist er gitt?

vanligvis MCP og falske stier er spesifisert av designeren før syntesen til design-kompilator (syntese Tool).er det noen verktøy som er i stand til å finne disse stiene fra RTL.for eksempel http://www.fishtail-da.com/

DC kan gi sjekke logiske feil vei.Men dette bare komme med DC-Ultra lisens, og det tar lang tid å kjøre sjekken.

Jeg tenkte at muclticycles stier er veldig farlig for et digitalt system.Så jeg trodde at noen sinthesys verktøyet er i stand til å oppdage den og sette en advarsel ...

multicycle-banen og falske-banen bare affact når det er combinational looper i design, eller tidspunktet begrense krenkes

Falske banen brukes til å finne bare asynkrone banen
Multicycle banen som er der utformingen tar mer enn én syklus å fullføre en logikk

Din

Jeg tror Spyglass er der for å sjekke begrensninger ... dvs falske stier og multicycle stier .. Det gjør sjekken på RTL ..

Spyglass-Begrensninger produktet kan gjøre det, kan det se på RTL samt Gate-Level netlist.Men det kommer ikke gratis og vil bli solgt til design Companies bare.

Hilsen,
Narayana

@ Energeticdin:
Falske banen brukes til å finne bare asynkrone banen

hva betyr dette??...kanne u utdype??

WBR
LakshmanLagt etter 22 minutter:falske banen er de som eksisterer i design, men u ikke ønsker å rapportere timingen på tht banen!

så i så fall u kan spesifisere til verktøyet tht bestemt bane som en "falsk sti" (verktøyet gjør fortsatt en timing chk på denne banen, men doesnt rapport ..)

f.eks: falske banen kan eksistere mellom 2 clk domener!

MCP er rent design saker ...therz nutin farlig abt ha en MCP!

WBR
Lakshman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back