FAQ skjer Ethernet, UART, USB

T

Tan

Guest
Jeg trenger noen spørsmål skjer Ethernet, UART, USB ifølge VHDL programmering ..
Kan noen vennligst gi meg beskjed hvis noen har dem ..
Takk

Hei

Hva er det du egentlig ser på?For design delen, kan u alltid henvise IEEE spesifikasjoner for Ethernet.For USB kan du henviser USB forum spesifikasjoner.Hvis du har spesifikke spørsmål om Ethernet eller USB, la meg vite.

Dtn

Jeg er lei meg for ikke å være clear.I vil FAQ's intervju synspunkt.
Som hvilken type spørsmål stilles i intervjuet om disse temaene ...

Du må vite protokollen godt for noen intervjuer.Det kan ethernet eller usb, ta de med dataoverføring.For både design, den ene siden vil det være en standard buss-grensesnitt (AHB / PCI / OCP ... etc).På den andre siden, vil begge ha PHY lag.
I ethernet hoveddelen er overføring og mottak av data til og fra mac laget.Komplett dataflyt skal forstås.Få spørsmål ethernet omfatte
1.Full / Halv dupleks forskjellen
2.Ethernet i OSI-modellen
3.Klokke frekvenser der ur ethernet arbeider (10MBPS/FAST/Gigabit)
4.Auto Negotiation konseptet på grafi side etc. ...

Fra USB synspunkt igjen protokollen spiller viktig rolle:
1.Hvordan data strømmer fra den ene enden til andre enden (bus interface til grafi & viceversa)
2.Bit stuffing, NRZI etc.
3.Siste videreutviklinger i USB (som OTG)
4.Hva vert gjør og hvilken enhet gjør osv.
5.Serial Interface Engine del av din USB-design

Håper jeg svarte søket på en riktig måte.

Dtn

Tusen takk for svaret ditt.
Jeg er ikke å finne et fint dokument på ethernet hvor i jeg kan studere og begynne å skrive koden .. Hvis du har noen kanne u behage skaffe den ..

takk

U kan laste ned en gratis kopi fra IEEE nettsted.Ethernet spesifikasjoner er fritt tilgjengelig på nettet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back