FART Gun med MicroController

T

theone_in_themoon

Guest
Jeg trenger å impelment en SpeedGun med mikro kontrolleren.controller....

Min begrensning er at jeg må gjøre det med et ATMEL 89 C 2051

kontrolleren ....fordi min selvfølgelig prosjektet og behov for oss å gjøre det etter at svært kontrolleren.

Plz guide meg med ...maskinvaren som kreves ....... lenker ...ideer ... og anyother råd som du tror vil være nyttig for meg.

Hva du gjør med din hastighet pistol kretsen avgjør hva du må gjøre med mikroprosessor koding.

Jeg gjorde en projectile chronometer for min Senior Design prosjekt.Jeg gjorde to terminaler som var 2 meter fra hverandre.(D) Jeg brukte en comparator, og noen IR diodes med IRsensing transistorer å fastslå når objektet gikk forbi hver terminal.I utgangspunktet et objekt var bryte to bjelker.Jeg matet de pulser i min mikroprosessor og innspilt tidene i hver.(T) Så siden jeg visste "D" og "T" av ligningen "D = R * T 'Jeg bare løses for R. Hvis det er andre kretser der ute for fart gjenkjenningsverktøy da de kan gi en bedre løsning for dette problemet .Min metode som jeg har beskrevet ovenfor er litt "skitne" metoden, men det virket nok for meg å få en "A".Jeg skal se på dette innlegget for å se hva andre mener.

Lykke til.

Hvis du snakker om en fart pistol som måler hastigheten på et bevegelig objekt ved hjelp av Doppler-effekten da jeg er redd det ikke er like enkelt som du tror.Det krever presis frekvens skift måling av RF-signal.

Alternativ metode er å bruke bildebehandling å fastslå bevegelse og deretter analysere hastighet.

Prøv denne linken
http://www.circuitcellar.com/fi2003/F101.htm

Den frittstående Automobile Cruise Control er en mikrobølgeovn radar-guided, 68HC908QT4-baserte cruise control system for alle typer kjøretøyer.Ved hjelp av Doppler-effekten, systemet oppdager stasjonære og bevegelige objekter 50 til 75 m foran eller bak bilen.

- chewbecca

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back