Fast Fourier Transform av kvitring signal

S

saira1qau

Guest
Hei alle sammen! Vet noen hvordan å finne startfrekvens og kvitring sats etter bruk FFT på kvitring signal med lineær kvitre?

Hvis du plotter omfanget fra FFT burde du se en flat maksimale området starter i begynnelsen freq og slippe av på din ende freq. Det er ingen måte å fastslå chirp prisen fra fft, er at en tidsfunksjon og FFT bare gir deg FREQUENCY domene.

Takk for hjelpen Barry! Jeg snakker om lineær kvitre som f = f0 + kt, der 'f' er frekvensen av signalet, 'f0' starter frekvens og 'k' er kvitring rate. Tror du ikke 'k' er konstant?

Anta aa lineær sveip kvitre med BT >> 1 (produkt båndbredde * varighet) og central_frequency >> B. Hvis jeg ikke feil, ved start og stopp frekvenser den absolutte verdien av transformeringen er en halv (-6 dB) av verdien på den flate delen. Med disse frekvensene, hvis du vet hvor lenge du få hastigheten k. Hilsen Z

Hei, Heri http://faculty.nps.edu/dl/mobile/eo3404/B-Discrete-Fourier-Transform/b3_stft_2.html i bunnen av siden ser du spektrogram produksjon av en kvitring signal som er i hovedsak laget av FFT operasjonen. Du se frekvensen intervallet på den vertikale og varigheten på den horisontale aksen. Dermed kan du enkelt kjøpe startfrekvensen og frekvensen av frekvensen endres. Her (en sammenligning av ulike BT produkt kvitring spektra for en radar kurs hw laget av meg) Du ser at når BT (båndbredde-Time produkt) øker, synlige frekvens oppkjøpet ytelsen øker . Du vil nesten alltid estimere en god del av frekvens feie av kvitring signal avhengig av BT produktet. Men for en frekvens endringsforhold estimering, er et signal varighet avgjørende. Håper det hjelper.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back