Fedora

M

magnetra

Guest
Jeg er en nybegynner i Linux-verden, og jeg har vært foreslått å starte med Fedora som plattform
Hva gjør du foreslå?

Dette er et 1000000 $ spørsmål.

I utgangspunktet, hvis du vil sette opp en server boks gå for noe Red Hat Enterprise Linux klone (CentOS, White Box) eller Debian Stable.
suggestion is:

Hvis du trenger en arbeidsstasjon eller bærbar installasjon, mitt
forslag er:
1.Fedora Core - Positivt: Red Hat-kompatibilitet, hyppige oppdateringer, Negativt: stor installasjon, blodig RPM pakkesystem

2.Aurox - Positivt: Red Hat kompatibel, med fokus på multimedia desktop; Negativt: noen ganger det tar tid å få svar på et spørsmål

3.Debian - Positivt: Stabilitet (like "ustabilt" utgaven er svært stabil), god støtte, very clean installtion, godt pakkesystem; Ulemper: du må gå for Ustabil opplag å være oppdatert

4.Slackware - Positivt: god pakkesystem, ren installasjon, ren konfigurasjon; Negativt: Det er en mann show (hele distro er under kontroll av 1 mann), supportÅrsak kan du kjøpe noen skikkelige kommersielle distro som Novell SuSE eller Mandrake, men du må betale.På den annen side får du trykte manualer (spesielt SuSE er veldig bra) og full støtte.Det er verdt å prøve det.
Sist endret av Beeblebrox den 31 mai 2005 19:45, endret 1 gang totalt

hei,

etter min mening, hvis u er en absolutt nybegynner til linux, dens bedre å starte med Mandrake Linux.sitt brukervennlige (sammenlignet med alle andre Linux-es).Det er også sagt å være mer ustabil enn noen annen linux.men ikke materie ofr en nybegynner.

og hvis u er overbevist enuf, så u kan godt prøve fedora core.dens gr8!også for den saks skyld, noen othe versjoner av Linux, hvis u plan 2 bruker for generelle formål, som å lære linux, miljø, få kjenning og slike materialer ..

hvis u er veldig spesielt abt hjelp av EDA-verktøy i Linux-plattformen, får gå for "enterprise-versjoner" av linux!de er de beste og mest stabile versjoner egnet til å kjøre noen EDA søknad!

håper dette hjelper.

/ cedance

cedance skrev:

... det bedre å starte med Mandrake Linux ...

(not in Fedora) he/she can follow the instructions made up from a real guru of linux, fog .

Siden jeg ikke ønsker å lage et nytt emne, hvis noen ønsker å installere den nye KDE 3.4 i Mandriva
(ikke i Fedora) han / hun kan følge instruksjonene laget opp fra en skikkelig guru for linux, tåke.

Hvis du allerede har klikket på profilen hennes Jeg må be om unnskyldning fordi forumet er basert på greske språk og det finnes mange muligheter for ikke å forstå noe!Grunnen til at jeg nevnte henne er fordi jeg ikke ønsker å ta noen studiepoeng siden hun var den som fortalte meg følgende instruksjon:

1) Fra linken nedenfor for å laste ned alle rpm filer unntatt kde-i18n-xxx.For kde-i18n-xxx du kan installere bare språket dine preferanser (dvs. engelsk).
http://anorien.csc.warwick.ac.uk/mirrors/t...RPMS/kde-3.4.0/

2) Du kan lagre alle nedlastingene i en mappe i root / home / yyy / xxx, der yyy er kontoen din og xxx er ønskelig navnet på mappen din.

3) Skriv inn konsollen:
su og trykk ENTER

4) Skriv inn root-passordet og trykk ENTER

5) Skriv inn cd / home / yyy / xxx og trykker ENTER, der yyy er kontoen din og xxx mappen

6) Type LS i konsollen.Hvis du kan se mappen innhold du kan fortsette

7) Kopier følgende og lim den inn i konsollen:

rpm-Fhv - force - nodeps *. rpmNår prosedyren er ferdig utlogging og logikk.Hvis du fulgte trinnene ovenfor literaly du vil like den nye KDE.

for her help (I will propose her to visit EDA; she could help many guys who are struggling to learn how to use this beautiful os)

Mange takk til tåke
for å hjelpe henne (jeg vil foreslå henne å besøke EDA, hun kunne hjelpe mange fyrene som strever med å lære å bruke denne vakre os)

SkålredigerDet er en sjanse for overfor problemer å boot (som jeg gjorde).Hvis dette skjer følg instruksjonene nedenfor:
1) Velg Failsafe alternativet når boot skjermen vil beand then press enter

2) Type init 3
og trykk ENTER
3) Logg inn med ditt brukernavn og passordand press enter

4) Skriv startx
og trykk enter
Etter å ha fulgt prosedyren nevnt ovenfor, vil du støvel i Mandriva, og du vil nyte KDE 3.4!
Vær forsiktig!Disse instruksjonene er bare for dem som bruker Mandriva.Det er ikke for Fedora brukere!

Skål

sei_tan skrev:

(not in Fedora) he/she can follow the instructions made up from a real guru of linux, fog.
Siden jeg ikke ønsker å lage et nytt emne, hvis noen ønsker å installere den nye KDE 3.4 i Mandriva
(ikke i Fedora) han / hun kan følge instruksjonene laget opp fra en skikkelig guru for linux, [url = h ** p : / / www.techteam.gr/index.php?showuser=11579] tåke [/ url].Skål

Mitt forslag er at du ikke får forveksle og starte med det du har på hånden, er læring gøy fortsette senere når du forstår noen ting du kan velge en som du liker etter å sammenligne den du kjenner og den som blir ny eller god

starte med det du har og bevege

Hilsen
Deven

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back