Fedora

M

magnetra

Guest
Jeg er en nybegynner i Linux-verden, og jeg har vært foreslått å starte med Fedora som plattform
Hva gjør du foreslå?

Dette er et 1000000 $ spørsmål.

I utgangspunktet, hvis du vil sette opp en server boks gå for noe Red Hat Enterprise Linux klone (CentOS, White Box) eller Debian Stable.
suggestion is:

Hvis du trenger en arbeidsstasjon eller bærbar installasjon, mitt
forslag er:
1.Fedora Core - Positivt: Red Hat-kompatibilitet, hyppige oppdateringer, Negativt: stor installasjon, blodig RPM pakkesystem

2.Aurox - Positivt: Red Hat kompatibel, med fokus på multimedia desktop; Negativt: noen ganger det tar tid å få svar på et spørsmål

3.Debian - Positivt: Stabilitet (like "ustabilt" utgaven er svært stabil), god støtte, very clean installtion, godt pakkesystem; Ulemper: du må gå for Ustabil opplag å være oppdatert

4.Slackware - Positivt: god pakkesystem, ren installasjon, ren konfigurasjon; Negativt: Det er en mann show (hele distro er under kontroll av 1 mann), supportÅrsak kan du kjøpe noen skikkelige kommersielle distro som Novell SuSE eller Mandrake, men du må betale.På den annen side får du trykte manualer (spesielt SuSE er veldig bra) og full støtte.Det er verdt å prøve det.
Sist endret av Beeblebrox den 31 mai 2005 19:45, endret 1 gang totalt

hei,

etter min mening, hvis u er en absolutt nybegynner til linux, dens bedre å starte med Mandrake Linux.sitt brukervennlige (sammenlignet med alle andre Linux-es).Det er også sagt å være mer ustabil enn noen annen linux.men ikke materie ofr en nybegynner.

og hvis u er overbevist enuf, så u kan godt prøve fedora core.dens gr8!også for den saks skyld, noen othe versjoner av Linux, hvis u plan 2 bruker for generelle formål, som å lære linux, miljø, få kjenning og slike materialer ..

hvis u er veldig spesielt abt hjelp av EDA-verktøy i Linux-plattformen, får gå for "enterprise-versjoner" av linux!de er de beste og mest stabile versjoner egnet til å kjøre noen EDA søknad!