feil i diagrammet - behage hjelpe

N

newbie111

Guest
hei kompis, de 2 (7 segment skjermer) er vanlige katode typen så det er noe galt med skjematisk. T1 og T2 samlere og emittere er feilaktig reversert og bør R3 og R4 skal trekke UP resistor? VCC - pull up motstand ---- transistor emitter ---- bryter ------ bakken (transistor solfangeren går til katoden av de 7 segment) når transistoren er på og du trykker på knappen (bringer det til bakken) for å aktivere 7 segment-display jeg lærer elektronikk som hobby min. Unnskyld meg folkens, kan du vennligst fortelle meg om min analyse er riktig eller ikke. Takk så mye!

Den oppgitte kretsen er perfekt. Skjermene er vanlig anode type, slått gjennom NPN transistorer med sine samlere koblet til Vcc. PIN 2 og 4 er trukket til Vcc gjennom 10K motstander og når trykknappen trykkes inn, få samme trukket LOW for å øke eller redusere verdiene. Symbolet du er forutsatt som bakken er faktisk en Vcc symbol. Bare mindre feil i bemerkes er at R1 og R2 kan 330E upto 1K stedet 330k ..... Skål

Takk for godt svar. Fyren sa 7 segment viser er vanlig katode typen tho her er hva han sa: Dette er en skjermdump av den endelige monteringen (ja, loddet i to flagg) for å bygge dette brettet du trenger 2 330Ω, 7 220Ω og 2 10 kiloohm motstander , 2 NPN transistorer, en PIC16F690, to 7 segment display (jeg brukte i mitt bygge en felles katode, hvis du bruker en felles anode du må endre skjemaer og kode litt) og 2 trykknapper. Her er linken http://www.protung.ro/2009/09/simple-score-board-with-pic16f690-7-segment-display/ # comments Hvis de 7 segment viser er vanlig katode typen så hvordan skal vi fikse hans skjematisk? Takket [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 14 minutter: [/color] [/size] Bare mindre feil i bemerkes er at R1 og R2 kan 330E upto 1K stedet 330k

[Quote = newbie111] Hvis de 7 segment viser er vanlig katode typen så hvordan skal vi fikse sin skjematiske? [/Quote] Du kan ikke bruke noen annen type skjerm enn nevnt som firmware i pic tjener alle katode av samme . For å endre displayet, bør koden være komplimenter å kjøre anoder eller alle utgang pinnene i PIC micro må inverteres av en inverter som CD4069. [Quote = newbie111] hvorfor 330E til IK? Hvordan fikk du dette tallet? [/Quote] Jeg har ikke regnet det. Jeg har bare gjettet det med min praktiske erfaring. BTW forfatteren har nevnt bruk av 2 x 330E. Thaz det. Du kan spørre forfatteren for et bedre svar om hvordan han designet det. Skål

[Quote = newbie111] hei kompis, de 2 (7 segment skjermer) er vanlige katode typen så det er noe galt med skjematisk. T1 og T2 samlere og emittere er feilaktig reversert og bør R3 og R4 skal trekke UP resistor? VCC - pull up motstand ---- transistor emitter ---- bryter ------ bakken (transistor solfangeren går til katoden av de 7 segment) når transistoren er på og du trykker på knappen (bringer det til bakken) for å aktivere 7 segment-display jeg lærer elektronikk som hobby min. Unnskyld meg folkens, kan du vennligst fortelle meg om min analyse er riktig eller ikke. Takk så mye! [/Quote] Hei har du gjort noe i elektronisk eller du bare kopiere ideer og design fra noen andre?

Hugo, antar jeg du mener elektronikk. Jeg elsker det og studere folks design som en læringsprosess. Er det galt å gjøre det? Du trengte ikke å spørre meg en slik en du vet hva spørsmålet og kapitalisere ordet "Copy". ** Jeg er ute av stand til å endre folks design som min egen siden jeg er en rookie .*** Det var så uhøflig å si det til noen som er villig til å lære dette faget. Igjen, jeg sier takk til alle som noensinne har besvart mine spørsmål i dette forumet. Regards, Newbie111

Ignorer støtende kommentarer av hugo00. Det er greit å bruke fritt publisert materiale å bygge og lære. Uten den ville det bli svært få mennesker rundt her med mye å si! Keith.

@ Newbie111 Dont bli plaget med negativ energi rundt. Du gjør en god jobb! Det er alltid lurt å først forstå bevist design for å lære konseptet praktisk og deretter spille med design parametere for å gjøre noe nytt .. Ingenting galt med det kompis ... Det er masse folk på edaboard som vil støtte deg i din læreprosess .. Alle de aller beste! -Hemanshu

Hugo, antar jeg du mener elektronikk. Jeg elsker det og studere folks design som en læringsprosess. Er det galt å gjøre det? Du trengte ikke å spørre meg en slik en du vet hva spørsmålet og kapitalisere ordet "Copy". ** Jeg er ute av stand til å endre folks design som min egen siden jeg er en rookie .*** Det var så uhøflig å si det til noen som er villig til å lære dette faget. Igjen, jeg sier takk til alle som noensinne har besvart mine spørsmål i dette forumet. Regards, Newbie111
Hei, Beklager om mine negative kommentarer, vennligst ta mitt Si unnskyld for det. Regards, Hugo

Hei, Beklager om mine negative kommentarer, vennligst ta mitt Si unnskyld for det. Regards, Hugo
Good hugo00 ... Jeg tror nå du gjorde riktig jobb ... Alle de beste & keep it up ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back