Feil: Ngdbuild: 455 og feiling Ngdbuild: 466

A

ashishjindal76

Guest
Hei alle

does noen kroppen rundt her har noen idé å takle dette problemet.
Jeg bruker Ise webpack 5.2 oppgradert til 5.2.03.Synthesis er ok mens går for oversettelse NDGBuild gir denne feilen.

FEIL: NgdBuild: 455 - logiske net "cclk" har flere drivere.Mulige
drivere som forårsaker dette er pin O på blokk ibufg_x med type IBUFG, pin PAD på blokk cclk med type PAD

FEIL: NgdBuild: 466 - skriving puten net "cclk har ulovlig tilkobling.Mulig pins forårsaker dette er pin O på blokk ibufg_x med type IBUFG.jeg dont vite at du vil gjøre med disse feilene og hvordan du kan løse disse feilene.
netto cclk er definert som et signal, og er resultat av en global clock buffer IBUFG.

Også at i forbindelse med flere drivere dette signalet bieng en utgang fra Ibufg blir gitt som et innspill til den komponenten som en klokke som gir denne feilen.

hvis noen her vet om dette problemet og løsningen hjelpe meg ut av situasjonen.

hilsen
Ashish

Hei,

Jeg vet ikke om det er mulig å sette ouput av en IBUFG på en utgang pin av FPGA, og å bruke den som en klokke i design.Byggingsiden kan prøve å sette signal i IO puten og kan derfor ikke bruke den som en intern klokke ...
Kanskje du har å generere 2 BUFG med samme inngang.en utgang vil bli brukt som interne klokke,
og den andre som en utgang.
Bruk egenskapen å unngå syntese symplification (med XST):

Attributtet holde: string;
Attributtet holde av cclk1: signalet er "true";
Attributtet holde av cclk2: signalet er "true";

Jeg håper dette vil hjelpe deg ...

hei
Takk for hjelp og forslag.faktisk jeg funnet ut av problemet, og løste den ut.hva ting ga problemet var at ved inngang var det laready en buffer
dvs. bufg som jeg didnot visste men kom til å vite senere, og jeg prøvde å gi en global clock buffer
dvs. ibufg.Jeg løst ut.anyways takk igjen.

hilsen
ashish

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back