Felles centriod & interdigitated mønster

H

HSD_analog

Guest
Når skal vi gå for felles centroid utforminger og da skal vi gå for interdigitated mønstre i analog layouts?
Jeg har lest et sted at Forskj forsterkerne vanligvis går for felles centroid og nåværende speiling, interdigitated er tilstrekkelig ..
Y er det slik?

Takk
HSD

Vel, noen senior sa at på dypt sub-micron, felles centroid selv interdigitated kan kun overtro.Jeg tror at mer følsomme er strømforsyningen etasje plan og tilleggskonto enheten rundt diff pair eller gjeldende speilet.

Felles centroid brukes for å redusere termisk, stress og lignende gradients.Submicron prosessen ikke kansellert dem.Du bør gjøre det!

Klassisk, felles centroid ble brukt til å forbedre målrettet.Dette hadde en god effekt i gamle prosesser med store dimensjoner og dårlig prosess kontroll.

I mer moderne prosesser, felles-centroid er fortsatt nyttig.Men den routing overhead for å bruke en slik struktur ikke rettferdiggjøre sitt bruk (gitt mindre enhet dimensjoner og bedre prosesskontroll).Den kan brukes i de mest krevende applikasjoner.Ingen grunn til å bruke den i mindre krevende dem (for eksempel ikke-kritiske LDOs, bandgaps, opamps)

Stress effekter blir mer uttalt.Dette gjør bruk av tilleggskonto enheter en absolutt nødvendighet, selv i de mindre krevende design.Dessuten
kan du bedre bruk multiplikatorene stedet fingrene for nøyaktig Aktuell-speiling (Ellers ulike påkjenninger for ulike no. Av finger vil føre til alvorlige systematisk mismatches)

Jeg vil bare legge til at ovennevnte er ikke basert på solid vitenskap, men mer en spekulasjon

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back